Jangan Cuba Nak Rampas Handphone Daripada Dia!

13.1.13
kalau semalam aku bersembang dengan abangnya, hari ni aku bersembang dengan si adiknya pulak..
adik dah pandai cakap..
kalau tak silap aku, sekarang umur dia dah 1 tahun, 3 bulan kot..

masa tengah bercakap dengan mak kat fon, dia pun sibuk nak cakap..
dah dapat dengar bunyi dia mintak fon..
"ugghhh.. ughhh." dah macam bunyi orang tengah melepas pulak :P

sekali, bila dah dapat fon, bukan main rancak dia bersembang..
tapi, dia sorang jela yang faham.. T___T
aku lak, "adik.. nanti andak balik, adik cakap banyak-banyak ek.."
mak cakap, kadang-kadang kalau dia dapat fon, bukan main action..
siap berguling-guling macam pasangan bercinta.. hahaha..
bila mak ambil fon dari tangan dia, aku dengar budak tu menjerit..
wow! kalah amy search.. hahaha..

pastu aku terdengar mak panggil dia ambil bola..
" ni.. ball.. ball.. " trick nak suruh budak tu lepaskan fon la tu..
lepas tu aku terdengar adik cakap, "ball.." tapi more tu macam "boh.." hahaha..

aku tak tau la kalau adik ni cakap ganu nanti sebab dia memang dibesarkan oleh mak aku..
si abangnya dulu besar kat penang tapi cakap KL..
tapi sekarang pun dah ada sikit-sikit la bunyi terengganu dia.. hahaha...

korang jangan kalahkan andak sudah la..
andak cakap boleh lagi..
kalo suruh tulis dalam loghat ganu, memang hancuss!!! :(

my name is Muhammad Khalif Darwish :)

nota zizie : dah start operasi mengemas barang :P

You Might Also Like

8 comments

  1. Comelnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <3

    ReplyDelete
  2. sute betul la budak ni...nak pengsan rasa,,heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi.. sampai nak pengsan.. hahaha...

      Delete
    2. hahah...aura budak comel boleh menganggu sistem saraf di otak..maka terjadi la short circuit...tu yg pengsan..(mohon percaya auta ini)..heheh

      Delete
    3. hahaha.. agakla.. drpd normal, boleh jadi geram tak terhingga.. hihihi..

      Delete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.