Aku Bukan Doodlers! Aku Noob!

14.1.13
lama pulak tak berdoodle..
sorry la doodle aku tak lawa tapi aku suka bajet2 doodle aku lawa.. *bagi semangat kat diri sendiri tak salahkan?*
seriously, aku sangat NOOB dalam bab doodle..
meh aku cerita sikit macam mana aku boleh terjebak nak berdoodle..

aku suka pergi blog zyraroxx..
blog dia penuh dengan doodle..
best gila wehh.. orangnya sempoi baq hang.. hehehe..
tak habis2 doodle dia dengan optimus prime dia.. comel seyh..

tapi, aku hanya dapat meminati dari depan laptop saje.. huhu..
bukannya aku tak pernah try buat..
tapi, macam biasa la.. tangan yang berurat dawai , tulang besi ni mana la pandai nak berseni.. hihi.. :D

kemudian, sorang kawan blogger ni, nama dia mai, cuba berjinak-jinak dengan doodle..
untung awak mai sebab berseni tangan awak.. huhu..
so keinginan atau curiousity untuk mencuba tu perlahan-lahan menge-take over diri ini..
nauzubillah bm kau zie.. isk3..

nak yang lagi best, aku terjumpa blog vespa buruk..
seriously, aku admire dengan kerja tangan dia..
dia ni aku dah anggap cartoonist.. wa salute lu la der.. eh.. sis.. hehe..
aku kalau dah start kagum, memang aku jadi pembaca setia la.. hehehe...
korang pergi kat blog dia, baru korang tahu kenapa ;)

satu hari, masa tengah musim study week, aku sangat-sangat la boring..
study? manusia pemalas macam aku ni mana reti study awal-awal :P
so, aku try la buat doodle..

korang ingat senang ke haaa??!!!


bila salah lukis sikit, bengang tau tak..
kalau lukis atas kertas, boleh padam mana yang patut..
tapi, guna software, nauzubillah seksanya..


so, aku boleh faham la perasaan doodlers bila ada orang ciplak/ cetak rompak/ mencuri hasil kerja dorang..
korang kalau nak buat kerja-kerja macam tu, sila cuba dulu rasa macam mana susahnya.. huhu..

tapi, aku reti lukis gitu-gitu jela..
yang berlengkang lengkok macam pro tu, tak ada la weh..
siap hari tu ada sorang blogger suruh aku buat freebies..
erkk.. lukis untuk blog aku yang taraf setengah bintang ni, boleh la kot..
nak buat freebies, malu la..
aku bukan seterer apit, zyraroxx, dayang deno, wan hazel dan otai2 doodlers yang lain..
kalau hasil dorang, letak dengan hasil aku, mau aku jalan pakai kotak je.. huhu..


sekurang-kurangnya, korang tak boring kan? kan3??
hehehe.. insyaAllah aku akan cuba mendapatkan idea yang bernas untuk hiburkan para pembaca setia ice princess *ayat bajet retis! puii!* dan meningkatkan prestasi seni doodle aku disamping mengurangkan kontroversi.. eh! :D

nota zizie : kalau korang sumbang mahramkan idea pun boleh jugak ;)

You Might Also Like

3 comments

  1. Setuju sangat! Bukan senang nak hasilkan satu-satu..hargaila hasil kerja kami..ececece

    ReplyDelete
  2. Ainil mmg tabik ar kpda sapa yg qajin dok bt doodle2 neyh sbb Ainil pon xpenah bt :D hihi

    http://ainilcintahadi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. hehehehe,,,akk pn pnh try tp hampeh,sekerat jln je...cpt give-up(jgn tiru)
    mmg ssh wlupn da download bribu2 software nk wt doodle ne tp lma2 jka d asah jdila,,,yg pnting da mnt^__^

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.