Aqif Nak Pergi School Andak!

13.1.13
daripada kecik, pandai aje budak sorang ni menjawab..
budak-budak zaman sekarang pandai menjawab.. huhu..
kadang-kadang, kalah kita ni..

petang tadi lepas habis exam, aku terus call mak *baik kan aku? haha*
pot pet pot pet..
"mana aqif?"
"tengah mandi"
"khalif?"
"ada kat atas tengah nyonyot botol susu dia"
sambung balik potpet ngan mak..
tetiba dengar suara halus, " mak tok cakap dengan siapa tu?"
"dengan andak.."
"nak cakap.. nak cakap.." eh, bukan budak ni susah nak cakap fon ke?

"aqif! buat apa tu?"
"aqif mandi tadi.."
"ibu balik bila?"
"ibu balik esok.."
"aqif nak andak balik bila?"
"aqif nak pergi school andak!" *school = tempat belajar bagi dia..*
" school andak untuk orang besar-besar je.. aqif tu kecik, tak makan sayur, tak makan nasi.."
"okay.. nanti aqif makan banyak-banyak sampai besar "
sambung balik potpet dengan budak ni sampai dia cabut tinggalkan fon dan sambung balik potpet dengan mak aku..

iye la tu aqif..
lima tahun andak jaga kau, punya susah nak makan nasi.. =.="""
jaga si adiknya juga yang senang..
nangis je, aku suap makanan.. terus senyap! hahaha..

tunggu ye buah hati andak.. andak akan pulang :)

seingat aku, gambar ni masa umur dia tiga tahun..
dia datang cakap dengan aku, " andak, aqif dah hensem.. ambil la gambar aqif.."
bila aku jawab dia tak hensem, dia terus panggil ibu dia.. hahaha..

nota zizie : we fight like an enemy but we love each other.. sweet tak? ;)

You Might Also Like

8 comments

  1. comellnye serius nasib baik kecik lagi klau tak dah masuk pinang dah hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. kecik2 pun ada 3 awek tu.. hahaha...

      Delete
  2. Rindu ank buah kte ble
    bace entri awk ni~ (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. kite pun lg la rindu bila tulis entri ni.. huhu..

      Delete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.