Rainbow.

3.1.13

biarlah kalau dia nak cakap aku suka buat keputusan terburu-buru..
sebab dia pun faham hati aku tak kuat mana..
dan dia pun faham, kedudukannya macam mana..
awak, saya nak belajar melepaskan awak..
dan saya tak dapat nak hilangkan rasa benci saya kepada awak di atas apa yang berlaku..
coz i feel it's not worth for me to be faithful to you while you treat me like i'm a doll..
awak tak nak balas mesej dan IM saya, then i made my own decision..
and i know actually you happy with my decision.. a year is more than enough isn't it? coz for you, i never make you happy..

okay, enough!
biarlah banjir satu malam ni..
sebab lepas hujan yang lebat, entah mana datang sebuah pelangi..


aku terima segala ketentuan Dia..
dan aku berserah kepada Dia..
jika pelangi itu untuk ku, aku terima.. *siapa tak nak pelangi*
aku tak nak memilih dan aku tak nak mengharap..

Rasulullah S.A.W bersabda :
" cintailah sesuatu itu dengan biasa-biasa saja kerana boleh jadi suatu saat nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu benci. dan bencilah sesuatu yang tidak kamu ketahui dengan biasa-biasa saja. kerana boleh jadi suatu saat nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu cintai. " - HR. Bukhairi, Abu Daud, TIrmidzi, dan Ibnu Majah, dari Abu Huraiah-
 kata-kata tu dah terbukti secara klinis..
dan aku je selama ni susah nak lepaskan yang ternyata bukan milik aku..
we need to learn to let go something/somebody okay!!

Ya Rahman, Ya Rahim..
bantulah hambaMu mencari nafas baru dalam kehidupan ini..

nota zizie : zaman sekarang, Allah bayar cash! lambat atau cepat je..

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.