Nasib Kau La Kening...

24.1.13
haritu aku temankan kawan aku pergi rumah pak cik dia..
masa kitorang ramai-ramai melepak kat belakang rumah sambil makan pelam cicah kicap,
tetiba pak cik dia bangun sambil cakap,
" kening dia bercantum la.. ni mesti kuat merajuk! "

aku terus ternganga maybe boleh masuk sebijik mempelam macam tu je..
makhaih.. malu seyh!!
nak lagi sedap, mak cik nya pulak menambah 'gula'
"kuat merajuk, kuat cemburu!!"

the uncle and the aunty are really sweet..
sehati, sejiwa!
yang kawan aku ni pulak pergi iakan pulak..
"kuat merajuk tu, memang.. kuat cemburu tu, tak tahu pulak.."
adess.. adess..
aku hanya mampu tersenyum malu malu cheetah..

haila.. haila..
aku memang kuat merajuk, kuat cemburu..
yang selalu menjadi mangsa inche wonderwall.. muehehe...
hohla.. kalau keje asyik nak ngutuk kite je, memang r merajuk...
kalau keje asyik nak barakan api cemburu kite je, cemburu la..
fair & square la.. muahaha..

back to kepada kening aku yang cun ni,
kening aku ni tak ada la macam obvious sangat kecantumannya..
sebab tak setebal kawan aku..
kawan aku punya, makhaih.. kening dah sedia ada punya tebal, yang kat tengah-tengah pun bukan kemain nampak..
siapa yang ada masalah rabun dekat, jauh mahupun malam tak payah susah-susah la nak pakai spek mata..
terang lagi berspot light la korang boleh nengok..


doodle cincai aku buat dalam masa kurang daripada 5 minit.. muahaha..
btw, kawan aku tu nama dia ina..
lebih kurang macam tu la perbandingan kening aku dengan ina..

habis tu, kalau kening aku ni maksud dia kuat cemburu, kuat merajuk,
maknanya ina tu kuat cemburu nak mati, kuat merajuk nak mati la?
eh.. bukan nak mati yang betul mati kayh.. hehehe..

nota zizie : in the same land with inche wonderwall tapi macam tak ada harapan nak ketemu :'(

You Might Also Like

14 comments

  1. eh memang org kening bercantum macam tu eh kak ? baru laa bella tahu pasal ni . HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. akak xtau la org lain.. tapi, kalau akak, betul2 kena batang hidung sendiri >_<

      Delete
  2. Sabar ea adik ziezie..setiap apa yg tindak balas emosi kita pamerkan datang drpd dalam hati kita sendiri..Allah dah cipta kita cukup dan sangat sempurna..orang sekeliling menilai ht budi..bukan luaran semata mata.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. zizie chill je, xamik hati sangat pown.. yup, so true tu akak :)

      Delete
  3. Suka dengar lagu Open your eyes, Maher Zain...

    ReplyDelete
  4. ala.. rileks la.. xde pun fizikal tu.. itu Allah dah bagi.. terima je.. jangan pi cukur plak..haaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. haiyya.. xnak la pergi cukur pulak.. mau kena sebat.. hehehe...

      Delete
  5. Replies
    1. memang terbaik kena btg hidung sendiri -_-

      Delete
  6. hahaha! ada pula macam tu yew...serius wak..doodle tu mantap! hahaha! kurang dari 5 minit yew...pergh! pelam cecah kicap tu tak boleh tahan. mnta skit bule?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. ada la sebab dah kena.. agagaga!! mantap ek?? hahaha.. dah masuk perut la krole :P

      Delete
  7. hahaha ;) kita sama la. lahir bulan bpe ep> kalo 4 sama ngn hana, org ckp mmg kuat jeles dan cpt panas ;) hahaha. tp pndai pujuk org ;)

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.