I Wanna Be My Oldself.

8.12.12
aku tak sedar jam dah merangkak sampai ke pukul 5 pagi..
patut la mata aku asyik terkebil-kebil..
letih jugak layan si lia ni.. ceramah motivasi diri FOR FREE.. hahaha..

lia cakap aku dah berubah!
well... manusia berubah kan..
tapi, dia kata aku dah tak macam dulu..
dulu aku seorang yang bersemangat! kasar! tak tahu malu! eh?

okay.. aku sedar je dulu aku ni memang jenis slumber je..
pantang dicabar! lasak tak kira tempat, dan aku buat apa yang aku rasa nak buat tanpa mengira pandangan orang lain..
kalau orang kritik pun, kawan-kawan aku akan support aku, "pedulikan dorang zie. buat je apa yang ko nak buat."
itu aku yang dulu..



dulu aku menegur orang tak kira tempat..
bukannya tegur kesalahan.. tapi, menyapa la..
pergi kat orang tu, aku kacau, pergi kat orang ni, aku kacau.. hehehe..
happy-go-lucky-monkey.. eh? hahaha
kadang-kadang mulut ni main cakap lepas.. NO INSURANS~ hahaha..

dulu aku ni memang suka bergurau kasar tapi, bergurau dengan orang yang aku boleh bergurau jela..
tapi, gurau kasar aku bukannya pergi hentam orang, aibkan orang..
it just for fun.. kan korang kan? tak pernah terasa dan terkesan kat hati pun melawak ngan korang... :D

orang tak suka aku, aku buat muka tak tahu malu je..
tegur macam biasa je even aku tahu dia tak suka aku..
kisah apa.. ITU AKU!

TAPI..
lia cakap sekarang aku lembik! tak bersemangat..
aku sedar lia.. bukan tak sedar..
aku nak korang ada kat sisi aku sebab korang buat aku jadi diri aku yang sebenar.. T________T

aku rasa bersalah kat Wana & Ekyn masa gathering kat Time Square haritu..
especially Wana la.. banyak kali hang tegoq aku awat senyap.. awat senyap kan?
alasan menggalas beban tu, tak ada kaitan pun.. even memang letih galas beg tu!
sebenarnya aku rasa lain.. macam tersangkut nak bercakap macam dulu-dulu..
rindunya the moment kita buka kedai kopi kat ruang tamu.. huhu..


aku rasa tak puas sebab sekejap je kita berjumpa..
aku nak hang out ngan ampa lama-lama.. aku nak jadi zizie yang dulu.. :'(

i'm nowadays
sometimes i hate myself..
aku tak nak salahkan persekitaran sebab aku sendiri yang tak pandai handle diri sendiri..
mungkin kerana banyak mengalah dengan pelbagai pihak, aku jadi macam ni?
very behave.. i think..

so, BANGKIT ZIZIE! *bak kata lia*
aku akan cuba cari balik diri aku yang dulu..
give me the spirit! and Allah, i believe you always watching me :')

aku harap kawan-kawan aku sekarang tak terasa dengan entri aku ni..
korang baik dowh.. cuma aku yang silap merubah diri aku supaya aku diterima..
dan, terima la diri aku yang dikala zaman purba bila aku dah jadi ZIZIE YANG DULU..


aku nak happy macam ni EVERYDAY!!!

nota zizie : sorry kalau ada yang menyampah tengok gambar aku.. muahahaha...

You Might Also Like

1 comments

  1. komen ak ko jgn nk tapis2 ek...haHA..zizie yes u need changes based on environment but the changes doesn't mean u lost ur true self...its okay to behave but the spirit doesn't understand to give up ok...love u babe....my beloved friends and mate i love u forever whatever u are...chaiyok2!!!
    p/s: ni lia yg zizie ckp kt atas...sape nk kacau zizie meh sini berdepan ngn ak dulu...HahahahahaA....ada bran??

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.