Hati Seorang Ibu

24.12.12
pagi tadi adik aku call..
memang kaco tidur aku je..

adik : izza, abah dah masukkan duit..
aku : okay.. okay.. *mood malas nak cakap*
adik : weh, aku amik test komputer esok..
aku : yela, good luck!

"IZZA!"

terus terbangun duduk atas katil bila dengar suara mak..

aku : mak..
mak : baru bangun la tu..

isk.. adik aku ni.. nak main pass phone pun, cer gitau..

 aku : sakit kepala skit..
mak : sihat tak?
aku : sakit kepala je.. pening-pening sikit..
mak : makan tak?
aku : makan la jugak..
mak : makan nasi ke megi?

adushhh!! kantoi!
mampu ber-hehe jela..

mak : berat badan berapa dah skang? along cakap izza dah kurus sangat.. mak tak suka..
aku : jap. nak timbang.. mmm.. mak... ok.. nanti izza makan banyak-banyak eh..
mak : turun lagi ke?
aku : 45.. T____T mak jangan la marah...
mak : jangan bagi mak bimbang..
aku : mmm.. tahu.. tahu.. sayang mak.. *sebak tol la*
mak : ada masalah ke?
aku : bese r.. stress nak final..
mak : jangan tinggal solat.. doa banyak2 kat Allah..
aku : yes mam!!

tak mampu nak bohong dengan mak..
kalau tak, rasa macam anak derhaka..
hati seorang ibu memang kuat walaupun anak-anaknya jauh di mata, bila anaknya ditimpa masalah, mereka tahu..
belum lagi abah aku.. selalu dapat petanda melalui mimpi.. dah tau sangat...


kehilangan cinta ibu bapa itu lebih sakit sebenarnya..

nota zizie : please read the conversation in Ganu's slang~

You Might Also Like

1 comments

  1. memang betul , kite xkan brjaya mnpu mak abah , tula the powers of parents kalah power rangers hehehe .

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.