From A Sweet Girl Turn To A Rude Girl

26.12.12
okay, less than 24 hours, my life kinda miserable when my friend, chubby lia coming to Melaka!
seriously, telinga aku bingit gila dengar suara budak sorang ni..
she's really noisy!!!
lagu yang sesuai untuk dia, Volume Up by 4Minute..

okay, petang tadi aku ngan lia pergi ke taman berdekatan dengan kolej aku..
orang lain study, aku jejalan..
otak serabut *jawapan cliche*

tak ada special pun kat taman tu..
cuma aku layankan aje si lia ni dengan ambil gambar dia..
serabut tol minah ni.. dah la aku tak ada mood =.=""


cik minah kepochi! :P

aku sedar ada sorang budak perempuan tengah main monkey bar swing dekat situ...
tetapi, memandangkan aku macam tak berapa ada mood, aku ignore je budak tu padahal aku ni memang sukakan budak-budak..
then,suddenly budak tu tegur lia, "akak, akak cantiklah"
aku diam jela tapi bukan sebab jeles taw, sebab aku tak ada mood. diulangkan sekali lagi, tak ada mood!
lia pun, " yeke? terima kasih ^_^ adik pun comel "
bila aku amati betul-betul budak ni, muka dia macam adik sepupu aku..

gatal pulak nak tanya budak ni rumah kat mana..
so, berbasa-basi je la dengan dia..
tiba-tiba dia peramah semacam cerita pasal family dia..
blaa.. blaa.. blaa..
memandangkan budak 7 tahun ni tak terer BI, aku cakap kat lia, "she had many stories o.O"
yela.. tanya 10 patah, berpatah-patah dia menjawab.. LOL..
then, she said to me, "akak ni macam lelaki, tapi comel.."
i just wear t-shirt, cardigan, track bottom and my tudung..
pssttt.. lelaki pakai tudung ke? ahaks!
maybe aku nye style sempoi macam tu je kot yang buat dia kata macam tu *sambil jungkit bahu*..

kemudian dia join kitorang..
sat under the tree, listened to the song..
she asked me to play game in my phone and i just let her be..

bila dah puas dan aku pun rasa boring, aku ngan lia nak chow la..
and this lil' girl really have a manner and kinda sweet coz time dia salam ngan kitorang, dia cium pipi kitorang and kitorang pun cium la pipi dia balik..

suddenly, she asked like this "tak nak bagi duit ke? nak beli aiskrim ni.."
and I like wo!! where's the sweet lil' girl yang manja tadi..
sebab intonasi dia agak macam rude..
but i just kept silent until we're far away from her, i talked to lia..
"gila r.. patut la dia nak panggil kau mama, puji-puji kita.. last-last mintak duit.."

aku pun tak tahu motif aku tulis pasal ni..
cuma aku terfikir, mula-mula dia sweet gila..
pastu, bila kitorang dah nak chow, how's rude for a lil' girl to ask money from strangers..
bukan kitorang nak kedekut sebab kitorang dah bagi dia makan kuih-muih yang lia beli kot..
just, who teach her to be like that..
and i hope sikap meminta-minta adik tu dapat diubah coz melentur buluh biarlah dari rebungnya..
dan, kecik-kecik dah nampak perangai talam dua muka.. huhu..

nota zizie : a 7-y-o lil' girl and she already had a boyfriend.. =.="""

You Might Also Like

5 comments

  1. bahaya klu budak2 manja x pasal2 dgn org x kenal...
    seb bek tuan blog ni sorg yg boleh d percayai... hahaha

    ReplyDelete
  2. ish ish budak tu..kecik kecik perangai dah macam hape..beware.. :D

    ReplyDelete
  3. budak2 sekrg dah terlebih mesra dgn org asing.. tak tahu mana silapnya.. huhu..

    btw,done follow sini.. hehe

    http://ilhamdatangdarihati.blogspot.com/

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.