Dia Sentuh Hatiku..

29.9.12

hati itu Allah yang pegang..
sekali Dia buat kita jatuh cinta kepada Dia, malunya kita terhadap dosa-dosa lalu..
tapi, jangan pernah segan untuk berubah ke arah kebaikan :)

saya bukannya alim..
solat lima waktu pun belum tentu terlaksana..
saya tahu menutup aurat itu wajib dan saya melakukannya tapi masih ada yang tidak lengkap sebenarnya..
bibir saya tidak basah dengan kalimahNya.. hanya ketika rajin sahaja saya menyebut kalimahNya..

what happened? why I being like this?
pernah dengar nama HLOVATE?
si novelis kesayangan zizie tu.. haha..
I want to thank to Khairul Izzah (KI) first coz she intoduce me to her first..
eh, bukannya jumpa face to face lorh..

masa tu KI bawak novel-novel hlovate.. 
and i ask her, " mana satu yang best?"
she replied, "ko baca tunas dulu.. pastu ko baca aA+bB"
then, i fall in love with hlovate.. haha..

semester lepas, bila dapat baucer buku rm200, zizie habiskan dengan beli buku-buku hlovate.. heee..
i bought Cinta Kontrak, Tuan Rumah Pembantu Rumah, Contengan Jalanan & Versus.
just two ; Contengan Jalanan & Versus karya Hlovate..
contengan jalanan zizie amik 3 bulan untuk habiskan.. kenapa?
zizie cuba mencerna isi-isinya dan cuba bandingkan dengan diri sendiri tapi, masih tak terkesan di hati ni lagi..

new semester, zizie koyakkan plastik yang membaluti tubuh versus..
reading it.. go through all the quotes.. the characters..
and suddenly I close the book, hug it and cry...

terima kasih ya Allah sebab kau jentik hatiku ini..
sebelum ini saya menangis sampai tertidur kerana seorang lelaki, tetapi lelaki itu tetap mengecewakan saya..
hari ini, saya menangis sampai tertidur kerana Allah, dan saya bangun dengan berjuta harapan..
harapan semoga Allah masih mengingatkan saya, memegang hati saya dan membuka pintu taubatnya untuk saya..
semoga Dia kuatkan hati saya kerana mungkin selepas ini saya jugak akan versus dengan diri sendiri..

terima kasih Hazirah binti Halil sebab sudi beri free kaunseling kepada saya..
lepas ni saya nak panggil awak ustazah la.. hehe..

sahabatku, pimpin tanganku ke jalanNya..
jika ku rebah, papah diriku ke arah pintuNya..

You Might Also Like

2 comments

  1. sblom2 ny sy ske jgak menangis sal lelaki,,p bile pikir balik, xde pekdah langsong nanges sbb sorang lelaki yg bknnye sape2 bg kite,,hope Allah tunjukkan kita jalan yg diredhai-Nya,,

    ReplyDelete
  2. hlovate is such a great writer..naaaa..not just a mere writer,she's an amazing story teller! Really adore the islamic sense in her writing :')

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.