Salam Perantauan - Selamat Hari Raya Aidiladha

15.10.13
Assalamualaikum w.b.t
Heyyo GG! & Happy Eid Adha to all muslim in the world..

mesti korang gembira kan dapat sambut dengan family..
aku tengah sedih ni :(
baru sahaja call family di Terengganu and my brother nagged at me,
"weh! bakpe mung dop balik? mung sorang je dop balik"
translation : weh! kenapa kau tak balik? kau sorang je tak balik..

rasa macam nak stab dia 150 juta kali..
bukannya tak tahu pelbagai masalah teknikal yang melanda diri aku..
1. tiket bas habis
2. cuti sekejap je!
3. tiket nak balik melaka habis!

then, aku bahan dia balik,"aku bukan suka ponteng kelas macam mung!" grrrr!

bila berjauhan macam ni, soalan wajib aku kepada mak, "mak, mak masak mende harini?" - mak, mak masak apa hari ini?
rasanya, ni second time mak aku masak lontong..
fuhh~ lega sebab takde menu yang bikin aku kelihatan sadis menahan kelaparan sebab aku tak minat lontong.. hehe..

dahlah besok ada kenduri kesyukuran, mesti full house habislah!
huhu... zie, jangan sedih sangat.. jangan sedih.. takmo! takmo! takmo!
and lucky me, cik abam always call me even tengah busy dekat kampung dia..
oh! my friends keep asking me, "kenapa tak ikut cik abam balik kampung?" - duh, aku tak kahwin lagi, buat apa nak ikut dia dan daripada aku ikut dia balik kampung, lebih baik aku balik kampung aku..

kepada rakan-rakan bloggers sekalian ! HAPPY EID ADHA..
jangan makan banyak sangat daging..
kolestrol tinggi! hihi :D


nota zizie : ada sesiapa korbankan lembu hari ni? dan apa menu korang di pagi aidil adha? aku makan biskut captain munch cicah air susu je.. T_T

You Might Also Like

16 comments

  1. LOL...kesiannya...hahaha...xpe..kita menuntut ilmu mmg gitu..hehe...

    ^_^

    ReplyDelete
  2. tkpe jgn sedoh2, tahun dpn mesti raya dgn family punya. btw salam aidiladha :)

    ReplyDelete
  3. erk. sianyya.. x dpt balik kg. bape ari je cuti?

    ReplyDelete
  4. irah, akak cuti sampai hari ni je.. tapi, esok xde kelas gak sebenarnya. huhu..

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya jgk awk.. :)
    xmau sedih2 yea,, =)

    ReplyDelete
  6. Selamat Aidil Adha Ice Princess, Huhu,comel lembu tu siap senyum lagi sebelum disembelih XD

    ReplyDelete
  7. its ok tak apa, nanti lain kali boleh balik, hehe. Ok apa - apa pun salam aidiladha juga buat awk =D

    ReplyDelete
  8. ala cedihnye...takpela..bukan selalu raya di perantauan, kan.. Perantau jauh mcm akak ni lain le.. :) Salam Aidiladha dan tq sbb singgah n komen kat blog akak..

    ReplyDelete
  9. kak seumo hidup xpernah lagi beraya jauh dari family. xdapat nak byg keadaan cm na, mesti nanges dr pagi smpai ke malam ^_^

    ReplyDelete
  10. Jgn sedih sedih.
    Apa pun selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  11. Ros tak balik kampung kali ni.. huhu.. menu di pagi raya, mee rebus special.. hihi,, nak jugak letak special tu :)

    ReplyDelete
  12. rugilah kalo x balik raya..kita kat terengganu nie kalau tiba raya haji kan meriah..hehe kang kene marah :)

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.