Nak Saya Matikan Saraf?

3.10.13
Assalamualaikum w.b.t

Heyyo GG!

sihat? Alhamdulillah..
zizie sekarang in pain.. dah over two weeks dah..
but, this time, memang dah tak boleh tahan sampai painkiller tu apa je yang dia boleh buat..

sakit ni, memang jarang sangat-sangat la nak datang..
tapi, bila dah datang, hanya Allah sahaja yang mengetahui azabnya...
gigi oh gigi...

masa tengah chubby dedulu..
gigi aku memang cantik, bak kata kawan aku, "macam iklan colgate"..
tapi, but kata orang, "inner beauty xdak", begitulah gigiku... berlobang!

my mistake jugak coz hold after a year since penyambut tetamu kat klinik gigi tu ceramah kat aku..
stess betul kan bila kena ceramah masa tengah sakit..
so, just balik Melaka, dan jalani kehidupan macam biasa as a student since the pain was gone..

at the end of september ( a few days ago), tetiba lak sakit tu datang balik..
kumur air garam buatan sendiri dulu, sebab mak cakap, nanti air garam tu kecutkan urat saraf gigi..
tapi, memang dah tak berkesan like the first time.. huhu..
masa tu slightly pain la, tapi kekadang rasa gigi ni mcm ada rasa nak tercabut pun ada..

pergi ke poliklinik ayer keroh yang terletak kat belakang rumah..
masa tu an Indian dentist yang check..
she said tak perlu cabut gigi dan perlu buat rawatan akar..
okay lah, sebab last year pun dentist yang buat tampalan sementara cakap benda yang sama..
leceh jugak la sebab 3,4 kali kena pergi appointment katanya...

disebabkan last week busy dan sememangnya tak ada masa sebab tetiba pulak last-last minute ada perjumpaan dengan Penasihat Akademik (PA), appointment on Wednesday dibatalkan..

luckily, semalam lecturer batalkan kuiz dan tak perlu datang jumpa dia..
so, after lunch terus ke poliklinik..
doc lain pulak yang treat aku time tu..
so, aku just bagitahu la apa yang previous doc cakap..

bila buat rawatan akar, kena x-ray terlebih dahulu..
malangnya, x-ray kat situ rosak dan aku kena pergi ke klinik gigi di peringgit, belakang melaka sentral..
alamak, gamaklah amik masa lama, aku tak tahan sakit dah..

then, she asked me, "ke nak saya matikan saraf dulu?"
terkedu kot dengar perkataan mati ni..
"yang mana lagi cepat?", mengekek doktor tu dengar pertanyaan yng dijawab dengan pertanyaan..

so, dia bius aku sebab nak matikan saraf.. sakit woo!
after dia drill gigi aku nih, dia cakap tak boleh nak cuci saraf sebab kecik je.. aik?!
then she asked me if i want her to make a big hole on my tooth..
dengan segala benda yang ada dalam mulut aku, camne aku nak jawab?
biar dia jela yang buat keputusan..
so, dia just tampal gigi aku dan tengok camne perkembangannya dalam dua minggu..

yang paling sadis, since dia dah bius mulut aku, half of my mouth dah macam orang kena stroke!
tenang je diriku even though gigi tengah kena gerudi, korek dan diketuk..
masa dia suruh aku kumur, terpancut-pancut air keluar sebab tak dapat mengawal otot muka..
senyum pun herot je! so, boleh dikatakan my half mouth dah paralyse - teeth,cheek and tounge.
cik abang tanya, bila nak daftar OHM (Orang Mulut Herot) ? instead of OKU eh...

but, heavenly two hours gigi aku tak sakit..
bila dah hilang ubat bius, mengalir air mata wanita melayu sebab sakit yang amat..
balik je, terus tidur sebab painkiller memang tak jalan dah..

doktor cakap sehari dua ni memang akan rasa sikit..
ini bukan sikit, tapi banyak..
dan aku rasa, blood vessel pun dah effect bcoz my gummy dah swollen and tadi ada bleeding..




nak kena review in two weeks, tapi banyak ni je painkiller yang dia bagi... I"M SO DEAD X_X
doc, bius la aku ni selang dua jam... herot pun herot la asalkan aku tak sakit.. :'(

You Might Also Like

14 comments

  1. kesiannya dia... sabar k dhia blom pernah rasa sakit gigi. tengok orang yang menahan sakit gigi da tahu hazab dia... jauhkan la sakit gigi...

    ReplyDelete
  2. MG penah matikan saraf dan tampal .
    tp ok la now dah 2 taun .
    doc tu ckp boleh tahan min 10 tahun .after that die mcm no function ke apa xtahu..
    MG buat kt private dentist ...mahal woo tp sbb student ada diskaun skit ..hehe..
    zizi kne cas x?

    ReplyDelete
  3. he3..sbar jelah zizie =) kelakar plak bila bca..hmm skit gigi ni mmg xthan kn..pnh la kena skit gigi cm awk ni..last2 sy ambil kptsan cbut je..hbis cerita..bab appointment 2 mmg skit hati..pndai ayat skit..terus dpt tarikh yg pling dkat..

    ReplyDelete
  4. kesian nya...
    kalau nak tau sakit gigi dengan sakit besalin lebih kurang sama..sakit yang lama..kadang2 sekejap2..macam tu la sakit nya..heheh

    ReplyDelete
  5. zie, semoga awak cepat sihat and berblogging lagi :D

    ReplyDelete
  6. zie, semoga awak cepat sihat and berblogging lagi :D

    ReplyDelete
  7. woah...sakit gigi mmg bnda yg paling tak boleh tahan

    ReplyDelete
  8. awat tak cabut ja zizie. aman dunia kalo cabut terus hehe... ^_^

    ReplyDelete
  9. huhu.., gangster pun mngalir air mata klu sakit gigi..,

    ReplyDelete
  10. aih, seram baca. semoga cepat baik ya kak.. :)

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum.. salam perkenalan :) ROs singgah sini dan follow.. jemput ke blog Ros yer :)

    ReplyDelete
  12. Assalammualaikum,,zizie,

    bila zizie cerita nie.. mcam ngeri lah,,,sakit nyer..hari nie mselim3 baru buat tampalan gigi berlubang,,,sakit jgn cerita...tobat..

    mselim3

    ReplyDelete
  13. huhu.. nie citenye ye..lebih kurang anis je..hukhuk.. nanti tak nak dah sakit gigi..azabbbb.. T__T

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.