Tip Elak Menekan Iklan Tanpa Kerelaan Menggunakan Tooltip.

14.8.13
Assalamualaikum w.b.t
Heyyo GG!

nah, amik kau tanpa kerelaan gitu..
bab spam iklan ni, memang dah famous daripada dulu lagi sejak wujudnya churp-churp - sebab churp2 yang menular dulu.
lebih-lebih lagi, dekat fibox atau chatbox.

dulu, aku pun maki berbakul-bakul dekat manusia sebegini sebab bajet nak dapatkan duit dengan mudah..
tetapi sekarang, tidak lagi *chewah ayat macam dalam iklan*
aku dah dapat elakkan tekan iklan-iklan yang dihantar oleh macai-macai yang tidak bertamadun dengan bantuan tooltip.

cara-caranya *drumroll*


1. jangan la tekan nama-nama tu secara melulu.. aku faham, perasaan teruja bila tengok ada blogger lain yang datang sesakkan traffic blog kan.. Mula-mula bawa cursor korang (hover) pada nama tu.. contohnya, aku bawak cursor aku ke nama KIKI tu. (cursor tak keluar bila print screen)

2. bila tengok di bawah dekstop, keluarlah tooltip yang menunjukkan link nama tersebut.

senang kan nak detect?
sekarang, aku dah tak kisah dengan link-link sebegitu sebab betapa besar sekalipun tulisan " NO ADVERTISEMENT LINK", masih ada sesetengah yang buta huruf..
so, inilah satu-satunya inisisatif aku supaya tidak terjerat dengan makhluk-makhluk annoying ini..

nota zizie : cuba jadi manusia bertamadun macam aku.. klik iklan aku kat SINI

You Might Also Like

15 comments

  1. ya saya selalu buat mcm ni....ada iklan selalu periksa dulu tgk link...:)

    ReplyDelete
  2. lorh xpernah terfikir pon. Thank you ;)

    ReplyDelete
  3. wahh.. tip yg berguna lagi bernas utk dipraktikkan~ yeayy.. thxx :)

    ReplyDelete
  4. betul3... dulu ms guna chatbox biasa mmg slalu terkena link iklan yg hampeh mcmtu. Mmg sgt2 sakit hati sampai siap 1 entri berkaitan hal ni. Than skrg guna shoutbox busuk, terus dpt ban aje link mcmtu. Lagipun, inilah 1 sbb knp sy tak letak shout/chatbox kat sidebar. Sy letak kat page tab. hehe... BTW, NICE sgtlah tips ni... Terima kasih tau berkongsi tips :)

    ReplyDelete
  5. betul la..fiza pun byk terkena..time kasih kongsi idea yg betul2 bernas..

    ReplyDelete
  6. baru tau ni...thx sharing hehe
    haaa mmg tak betamadun mcm tu kan hmmmm

    ReplyDelete
  7. kadang2 kecian juga dgn org yg mcm 2..awat la terdesak sgt..sblum klik pn mmg akn tgok dlu link dia =) tahu x cmne nak buang link2 iklan camtu kt cbox???

    ReplyDelete
  8. mcm2 cara org buatkan tuk dpt duit..tp kdng2 tuh..perlu juga org len rela dngan kerja kita kan..klau tk asyik kena mnyumpah jer laa kan...huhu..

    ReplyDelete
  9. Salam.

    Ko punya intro tak bleh blah,hahahaha. Macai2 ko panggil, cacing kepanasan la diorg,hahaha

    aha..aku punya entry elak spammer tu tak bersmbg lgi..maleh nak buat print screen ni,heh3.

    ReplyDelete
  10. Hohoho betul tu manusia selalu cari jalan mudah untuk berjaya :'(

    ReplyDelete
  11. Nice sharing . Nasib baik awak bagi tau :( Kalau tak , senang je diyorang buat duit :(

    ReplyDelete
  12. ASSALAM.. kak norzi dah follow awak, follower ke 1772 , jemput follow blog kak norzi..salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  13. akak pun buat macam ni .tak kose nak bagi duit dekat orang yang suka menipu..

    ReplyDelete
  14. Hana pun selalu wat camtu.. tak suka kena paksa.. kalau bagitau elok2 tu lain citer

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.