Oh! My BM

22.11.12
Hooray!
gembira sangat dalam hati bila dah habis jawab test semalam..
subjek proses agak hancur memandangkan aku memang bukan seorang penghafal yang bagus..
tapi dapat tebus masa jawab thermofluid.. berkat ajar cik abam la kot..
sebab, apa yang aku ajarkan, itu yang masuk... Alhamdulillah..

okay, back to the topic..
beberapa hari yang lepas, entah apa la aku merapu kat twitter sebab boring sangat..
hahaha...
orang lain duk study, aku duk online..
masa tu, selsema teruk sangat sampai rasa bengap kepala otak nak study... muehehe..

salah seorang budak pandai dalam kelas aku dulu..

teringat masa sekolah dulu, aku selalu je kena dengan cikgu bm..
mungkin sebab aku tak minat subjek bahasa kot..
dan aku rasa English lagi senang daripada BM..

tiap kali cikgu tanda paper exam BM, confirm nama aku kena panggil..
panggil sebab puji, boleh kira lagi..
ni kena panggil sebab banyak kesalahan... hihihi...
aku teringat ada sorang cikgu ni, nama dia En. Aizal..
dia cakap macam ni , " Farah, awak ni banyak menggunakan ayat songsang..". dan lepas tu, kawan aku yang duduk sebelah aku akan gelakkan aku.. sabor jela..
okay la kan.. ayat je yang songsang.. aku tak songsang! ngehngehngeh..

pernah aku kena komen teruk dengan cikgu..
cikgu cakap aku punya karangan standard budak darjah enam..
huhuhu.. cikgu tejam! tejam! T______T
tapi, aku akui yang aku memang tak pandai buat karangan jenis fakta.. hehehe..

tapi, berkat kena komen teruk-teruk tu la akhirnya aku berjaya meraih A takde -/+ time spm..
ngehngehngeh..
thanx cikgu kerana ambil berat tentang pembelajaran saya ;)
tejam tu, saya main-main je.. ngehngehngeh..

nota zizie :
          cikgu asriah, cikgu bm masa aku form 4 & form 5
          cikgu norsiah, cikgu bm masa aku form 1 merangkap mentor aku.. hehe..

You Might Also Like

5 comments

  1. Hahaaa..simpanjadi kenangan....

    ReplyDelete
  2. Akak dulu pon tak minat BM :P hahaha siap gaduh la dengan cikgu BM masa nak SPM tu...!

    ReplyDelete
  3. sokong! BI lagi senang dari BM, tapi sebagai orang Melayu, kita mestilah berbangga dengan bahasa lingua franca ini.(^-^) http://studioous.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. haha.. nasib baik dapat A ea? kalau tak failed segalanya. :P

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.