Bagaikan Adiwira

2.11.12

salam jumaat..

hari jumaat di mana aku tak ada mood..
tak ada mood nak bercakap dengan orang, nak makan & buat kerja..
tapi, kerja bertimbun seyh..
nak tak nak, kena buat la.. huhu..

bila dah macam ni, aku ada kuasa bagaikan adiwira untuk berfikir negatif..
topik besar dalam kepala otak aku sekarang, kenapa aku selalu dipergunakan untuk kepentingan orang lain..
eh, tetiba je aku rasa semacam dengan ayat aku.. whatever la.

dari sekolah rendah lagi kena badi ni..
sebab tu dulu aku malas nak buat kawan..
masa tu semua nak berkawan dengan mengambil kesempatan.. fuhhh.. bapak indah la dunia aku..
dorang akan datang bila rasa nak sesuatu daripada aku je..
kalau tak pun, bila kawan dorang tak ada, baru nak cari aku..
tak sangka la diri aku ni berguna jugak.. HA!HA!

bila aku masuk asasi, baru aku buka sikit minda aku untuk berkawan..
tapi, stay keep in low profile.. seyes dowh.. benda tu dah tak jadi..
tak ada orang nak pergunakan aku untuk kepentingan sendiri..
aku pun tak ada rasa sakit hati..
happy go lucky je dengan kawan aku empat orang ni..
tapi, singkat sangat tempoh yang diberi..
tak sampai setahun pun, dah kena berpisah dengan dorang..
gila rindu kat dorang..

korang! bila nak reunion ni? huhu :'(
sambung degree, aku cuba kembangkan lagi connection dengan kawan-kawan..
tapi, banyak pulak masalah yang menimpa..
dan aku rasa kesabaran aku dah sampai limit..
the better way is just get into the class, sit down, learn & get out from the class..
tak kisah dah kalau orang nak kata aku kera sumbang..
aku ada dua orang buah hati ni..
thanx sayangs..


dulu, aku memang jenis tak kisah orang nak buat apa dekat aku even aku ada rasa sakit hati..
tapi, bila dibiarkan semua nak naik lemak..
nak tolak aku sana sini, tendang sana sini..

mungkin roda hidup aku ni tak nak naik atas lagi..
okay, takpe..
just let go of it & go forward..

kejayaan aku tak ada kaitan dengan dorang pun kan..
kalau dorang penyumbang kepada kejayaan aku, lain cerita la..


You Might Also Like

6 comments

  1. Replies
    1. gambar azie memang xcantik.. :P wekk!

      Delete
    2. gambar zizie tuh yg ta cantik !!

      Delete
    3. eleh.. cakap kat diri sendiri r tu.. xmalu buat duckface! :>

      Delete
  2. semakin usia kita meningkat semakin banyak cabaran.. sakit hati pun banyak.huhu

    ReplyDelete
  3. adakalanya kita kene bertegas dgn org lain...memg sakit hati kdg2

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.