Lock Date Untuk Make 11.11 Fly! bersama Traveloka

7.11.17
Assalamualaikum dan hai korang! Hari ini Zizie ada berita istimewa yang Zizie nak sampaikan. A good news need to be share should not be keep by me. But first of all, korang kena bawa bertenang dahulu lebih-lebih lagi para ibu mengandung dan para pembaca yang ada lemah jantung kerana berita yang Zizie akan sampaikan ni sangat mengejutkan dan akan buat korang teruja. Tak gurau tau.

*Drum Roll*

Memandangkan 11 November ataupun 11.11 merupakan angka yang cantik, dan kebanyakan SALES sama ada di shopping mall ataupun online shopping akan diadakan pada tarikh tersebut, maka pihak Traveloka juga tak nak lepaskan peluang keemasan ni untuk melakukan perkara yang sama. Sempena tarikh tersebut, Traveloka akan mengadakan special campaign untuk Flight dalam masa beberapa hari lagi! Yup. Kempen ini hanya valid untuk flight booking sahaja, tidak termasuk untuk hotel booking.


Untuk pengetahuan semua, kempen ni hanya berlangsung selama 3 hari sahaja iaitu pada 10th, 11th and 12th November 2017. So, korang jangan lupa tanda calendar korang atau set reminder di handphone kalau korang tak nak terlepas peluang keemasan ni. Kenapa korang tak boleh terlepas peluang ni? Bagi yang dah biasa dengan Traveloka, pastinya mereka tahu pihak Traveloka selalu memastikan mereka menawarkan tambang penerbangan yang rendah setiap hari. Lagi-lagi, bila dah ada kempen istimewa ni, harganya mestilah murah daripada tawaran biasa dan korang boleh pilih ke mana sahaja destinasi yang tersenarai di Traveloka sama ada di dalam atau di luar Malaysia.


Bukan itu sahaja, untuk kempen ini, korang boleh travel minima 2 orang dengan tiket pergi dan balik. Walaweh, bukan tiket pergi sahaja, tetapi pergi dan balik sekali. Awesome kan? Oh my gosh, Zizie dah excited gile masa tengah menulis ni. Tengah fikir nak pergi ke destinasi yang mana satu ni. Bangkok, Phuket, Sydney, Medan, Surabaya, Brunei, Kota Kinabalu dan macam-macam lagi tempat yang menarik perhatian Zizie. Mati la Zizie nak pilih yang mana, confirm runsing. Hehehe. Sorry, terover excited la pulak dengan special campaign ni. Siapa je tak excited, kan? Mesti korang pun dah teruja sangat sekarang.

Hah, kebetulan dan elok sangatlah sebab cuti sekolah pun dah nak bermula tak lama lagi kan. Cuma tinggal beberapa hari sahaja sebelum cuti sekolah akan bermula. So, korang dah bolehlah usha-usha tempat yang sesuai untuk bawa family atau orang yang tercinta pergi melancong, release tension and have fun. Takkan nak bagi anak-anak main telefon pintar atau tengok televisyen saja pada cuti sekolah ni. Bagi peluang kepada dorang untuk tengok dunia secara live pulak. Hehe. Bukan selalu dapat offer macam ni.

Macam mana nak book flight under Make 11.11 Fly! ni? Meh sini Zizie tunjukkan caranya. Korang boleh terus ke website Traveloka; https://www.traveloka.com/en-my/ atau download sahaja aplikasi Traveloka di App Store atau Google Play terlebih dahulu. Kemudian, ikuti sembilan langkah mudah di bawah:

1. Sign up/Log in di Traveloka. Korang boleh direct connect daripada akaun facebook ataupun akaun google.

2. Klik link ini: https://www.traveloka.com/en-my/promotion/1111 dan korang akan terus dibawa ke promosi Make 11.11 Fly! Buat masa sekarang, page tersebut kelihatan seperti di bawah. Bermula 10 November ini, terms & condition untuk promotion akan dipaparkan bersama dengan coupon code. Korang sabaq sat naa.. Korang terus ke langkah ketiga dan Zizie akan ajar caranya bila korang dah dapat coupon code.



3. Korang kena baca dan faham Terms & Condition betul-betul tau. Setiap promo mempunyai Term & Condition yang berbeza. Sebelum ke langkah seterusnya, korang jangan lupa salin promo code di situ. Jika menggunakan aplikasi Traveloka, salin coupon code untuk App Only dan jika menggunakan website traveloka, salin coupon code untuk Web Only. Contohnya seperti di bawah:


4.  Klik tab Flight. Isikan butiran penerbangan. Jangan lupa ye, minima dua orang untuk kempen ini. Kalau korang solo, ajaklah kawan korang pergi bercuti sekali. Hehe. Jadi, di bahagian passenger korang kena masukkan angka dua ataupun lebih. Tick return dan kemudian, klik Search Flight.

5. Kemudian, korang akan dibawa ke page yang mempunyai senarai syarikat penerbangan berserta masa berlepas dan harga tiket. Pilih dan book flight yang korang berminat.

6. Di page Contact Information, isikan contact information dan passenger details. Kalau korang nak ke luar negara, make sure korang dah ada passport dan isikan details passport. Kalau belum ada, pergi buat passport cepat-cepat. Kemudian, klik Continue to booking.

7. Review booking details korang dan pastikan semuanya betul. Setelah pastikan semuanya betul, barulah korang teruskan dengan klik Continue to Payment.

8. Di bahagian payment, pilih cara untuk pembayaran sama ada; credit/debit card, internet banking, 7-eleven atau Paypal. Pilih Add Coupon, masukkan coupon code yang telah diberi di dalam langkah ke-4 dan klik Use Coupon. Harga tiket akan terus dipotong setelah coupon code yang betul dimasukkan. Harga diskaun berbeza mengikut sama ada korang menggunakan web Traveloka ataupun aplikasi Traveloka. Zizie suggest korang download aplikasi Traveloka sebab ianya lebih mudah dan diskaun lebih daripada menggunakan web. Untuk pengetahuan korang, coupon code hanya boleh digunakan pada satu transaksi sahaja.

9. Setelah membuat pembayaran, korang akan menerima e-ticket menerusi e-mail dan SMS ataupun di aplikasi Traveloka korang. Jika dalam masa satu jam korang tak menerima sebarang e-ticket, korang terus sahaja contact 24 hours customer service pihak Traveloka. Mereka akan cuba sedaya upaya untuk membantu korang.

Hah, macam mana? Senang dan mudah kan book flight ticket dengan menggunakan khidmat Traveloka. Semuanya di hujung jari sahaja. Dahlah dapat pergi bercuti, dapat pulak harga yang berpatutan. Up to 20% discount tu uolls. Berbaloi-baloi orang kata. Korang rasa rugi atau tak kalau terlepas peluang ni? Sebab di lain waktu tak tahu la kalau dapat offer macam ni lagi. Zizie rasa rugi sangat-sangat tau.

Peringatan terakhir daripada Zizie, korang jangan lupa tarikh booking untuk campaign ini hanya berlangsung selama tiga hari, 10-12 November 2017 sahaja. Jadi, jangan terlepas tarikh keramat ni. Kalau tak, korang gigit jari ajela sebab dah terlepas dengan harga yang gila murah ditawarkan oleh pihak Traveloka. So, sementara ada waktu ni, korang plan la nak bercuti ke mana supaya tak runsing nak pilih destinasi yang ingin dituju. Because I bet everyone akan jadi rambang mata nak ke mana nanti. Hihi.

Jangan lepaskan peluang keemasan ini dan let’s make 11.11 fly! I really can’t wait for that day. 

You Might Also Like

10 comments

  1. woaaaa bestnye.
    I always use traveloka whenever I'm travelling.
    So this is a good one. thank you so much for sharing.

    ReplyDelete
  2. kak zizi . hehehehe . ingat nak lock date, dating dgn yaya . ekekekeke

    ReplyDelete
  3. Banyak betul sale sempena 11.11.. rambang mata dibuatnya..
    Tapi untuk traveloka harus terjah..

    ReplyDelete
  4. Sekarang ni Traveloka memang naik ya.

    ReplyDelete
  5. aah ye. perasan jugak 11.11 ni banyak pulak tempat buat sales

    ReplyDelete
  6. Traveloka selalu buat offer best best :)

    ReplyDelete
  7. hai ZieXie,, thanks dah coming :)
    Traveloka memang best ,, apalagi TIket Pesawat + Hotel... lebih hemat dan praktis yaa ^_^

    ReplyDelete
  8. jmput join sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.