SUNSHINE BLOGGER AWARD From Budak Vanilla

4.4.17

SUNSHINE BLOGGER AWARD | Gosh lately I have many things in my thought sampai tersumbat kepala ni nak tulis blog. So I must thanked to BV coz tagged me and I have something easy to write. Kot gaya macam penulisan kat sini semuanya berat-berat.

The Rules:
  1. Thank the person(s) who nominated you in a blog post and link back to their blog
  2. Answer the 11 questions sent by the person who nominated you
  3. Nominate 11 new blogs to receive the award and write them 11 new questions
  4. List the rules and display the Sunshine Blogger Award logo on your post and/or on your blog

1. when do you start to know my blog? :3

Sumpah tak ingat bila kenal BV ni. Big possibility through blogwalking sebab BV ni rajin blogwalking and comment post. Yang pastinya BV ni ada exchange blog dengan aku. Toi dak BV? Hehe. Pssst.. kalau korang nak exchange blog dengan aku, korang letak je www.ziziezack.com dalam bloglist dan mention kat dalam shoutbox. Nanti aku add dalam bloglist.

2. what is your animal spirit and why?

Omg. Susah soalan ni. Aku lahir tahun monyet. Well, maybe resemble with mischievous part sebab  kalau dah datang perangai nakal tu, nobody can handle me even my own fiance. Dia redha je sampai aku puas mengusik. Hehe. I'm also unpredictable. Tetiba je boleh naik angin, tetiba je boleh okay. Tetiba je rasa nak asingkan diri. Bila dah asingkan diri, nak dalam crowded pulak. Baru sedar, somehow i am very complicated. Sorry for that typical woman behaviour. So, kalau macam ni semangat menatang mana pulak ni?

3. pick an item at your right side and that gonna be your weapon in zombie apocalypse, what is it and how you gonna use it?

Handphone. Walaupun handphone aku ni bukan jenama Nokia, tapi kelasakan dia memang standard Nokia 3310. Dah kena pijak, terjatuh countless time tapi steady even sometime ada lagging jugak. Amacam? Lasak kan? Dua tahun dah ni guna. So, aku campak je henfon aku ni kat zombie tu. Confirm berkecai; kalau tak henfon aku, insyaAllah kepala zombie tu. Or vice versa.

4. if you were in a home and there a zombie attack outside, where the safest place to hide and why?

Zombie lagi? Urmm.. Well, i do learn if u want to be safe, then you must keep moving. Of course la aku keluar ikut pintu belakang dan lari dari situ. Kalau zombie tu ada di sekeliling rumah, urmmm.. wait, aku dah campak henfon kan. Well, that will be some space for me to escape. Hee.

5. give 3 reasons why do love blogging? do you love blogging?

Of course.

- Ramai kawan-kawan blogger yang sporting and be by my side since 7 years blogging. Ada yang still keep in touch, ada yang macam chipsmore. Well, i love to keep them coz somehow they made me feel comfortable.

- Most of the time, I'm not good in talking. And who want to listen my story? So, by write in my blog, I just let out some my thought rather than keep it by myself. Nobody read? Wrong! There will be at least single reader right? Hahaha.

6. backpack or sling bag?

Sling bag la. It is very convenience since I ride the motorcycle. You know, sling the bag and baju or tudung takde tiup-tiup bagai. Kalau backpack ni kekadang baju crumpled and terangkat tanpa disedari.

7. i love music. so do recommend me some of your favourite music genre and songs.

Dah lama tak update lagu, tak tahu lagu apa yang terbaru. Recently, I love song entitled Ship and The Globe by Kae Sun. Lagu ni OST It's okay, It's Love. Catchy sangat sampai buat ringtone. Haha. For malay song, lately I'm so into Faizal Tahir's song especially in Anatomi album. Lagu-lagu beliau penuh maksud tersirat dan tersurat. Good job FT!

8. pizza or burger?
Honsetly, I'm not so into these two. Between pizza or burger i choose.. BURGER. Because Pizza is way too expensive! Hahaha. Dan burger ni senang nak dapat.

9. what do you think about girls/boys who is wearing a spectacles?

Depends on the style of the spectacle and shape of face. For myself, aku ni silau so I need to wear glasses bila tengok slide. Sebab muka aku ni bulat, aku rasa aku nampak buruk bila pakai spek. But somehow, by showing my ugly side, it is also my charm. Bwahaha!

Just happy because I just sent my thesis during my final year. *Big Grin*
One thing that make me feel very unsatisfied is tak rabun pun sibuk nak pakai spek. Awak tahu tak yang kena pakai spek ni kalau boleh tak nak pakai tau.. Kalau mata awak dah okay, hargailah dengan jangan cuba merosakkannya dengan perangai gatal awak nak pakai spek just because of fashion. (Orang cantik pakai apa pun cantik. Oppss)

10. plain shirt or checkered shirt?

Plain shirt! Checkered shirt ni tak semua orang sesuai. Kang salah pakai boleh nampak tua atau gemuk.

11. some words for your silent readers? 

Thank you for reading this blog. Thank you for contributing the pageview even there is no comment. Thank you for check up if i do update my blog or not. Thank you for making me such a good writer by keeping come here. And, I love you!


So, those; Meira, Kak Jun, Hazrina, Azlan, Khairul, MellyaCrayola, Kak Ana, Yana, Syed, Siti Hazreen and Zulhilmi here are your questions:

1. Tell me about yourself. I want to know more about you.
2. Dah berapa lama korang blogging? Dan apa pengalaman best korang sepanjang blogging. "Dapat ramai kenalan" tidak dibenarkan. Hee.
3. Top 3 in your bucketlist.
4. Your bestfriend. If you don't have any single human as your BFF, anything can lah.
5. 5 things that you most treasure.
6. Last movie that you watched? Recommended or not?
7. Makanan yang you craving sangat sekarang! Yes , right now!
8. What makes you had an adrenaline rush? Aku hempuk sape jawab benda tak senonoh kang.
9. Are you away from your family? If yes, tell me your hardship. #teamanakperantau
10. Take a photo of inside your purse/wallet. Messy or not.. Heh.
11. I know you barely know me. Just want to hear others opinions about me. Hahaha.

Good luck in answering my questions and sorry in advance if they are quite annoying. Muah ciked!

You Might Also Like

14 comments

  1. hehe seronok plak baca gini²..anyway, FT is my fav singer! Lagu dia masuk ke jiwa org kata..HAHA :D

    ReplyDelete
  2. hahahahha tergelak baca pasal zombie tu :D
    pasal spek tu, macam sama je kita, BV pun tak berapa suka pakai spek walaupun rabun sebab muka macam nampak pelik je T^T
    suka burger jugak, tapi suka pizza jugak. ehhhh. hehehe

    thanks sudi jawab ye. hehhee <3

    ReplyDelete
  3. nak cakap best of luckkk tau2... best of luck. :D

    ReplyDelete
  4. Yeahhh, kita seumur tahun 1992 XD Soalan no 4 tu, ada sy terbaca kat blog lain dia akan menyorok di bawah katil sebab gelap :'p Zombie dalam Train to Busan stop dalam gelap. Burger or pizza? Sy pilih burger sebab pizza cepat memuakkan

    ReplyDelete
  5. I'm more on the silent reader type. lepas dah beberapa hari kemudian, baru datang balik komen lol

    ReplyDelete
  6. That part yang animal spirit tu, kalau la kita nie haiwan, mesti sama spesies sebab part unpredictable tu sebijik sangat.. xD

    ReplyDelete
  7. Thanks for tagging me! hehehe nanti boleh jawab kalau free. Sekarang busy sikit huaaa.

    ReplyDelete
  8. thanks for the tag dear sis ! heheh

    ReplyDelete
  9. wowww perkongsian menarik...all the best zizie

    ReplyDelete
  10. Haaaii.. TB datang melawat blog.. tak dapat nak komen sangat sebab tengah blogwalking dah singgah blog2 yang lain.. TB doakan untuk awak semoga hari ni hari yang lebih baik dari semalam .. K bye..

    ReplyDelete
  11. 3. Okay itu lawak. If that question intended to me, while I have no idea how to fight a zombie using a dental floss. Hahaha.

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.