Kotak Komen Hilang! - How To Solve It?

8.9.13
Assalamualaikum w.b.t
Heyyo GG!

beberapa hari lepas, masa aku update pasal Mee Udang Mak Jah, ramai yang habaq kat chatbox katanya kotak komen tak keluar..
gabra gila aku dibuatnya!


terima kasih la kepada kak +Ruqaiyah Amanina  sebab sudi nak tengok-tengokkan dan try & error time tu...

then, aku pun cuba la google dengan kata kunci kotak komen blog hilang..
memang banyak hasil search yang keluar, tetapi tak banyak yang membantu bagi kes aku ni..
akhirnya, sebuah blog daripada http://aref7.blogspot.com/ dapat membantu masalah aku ni..

dalam banyak-banyak search tu, ramai yang kata, biasanya kotak komen hilang bila kita edit template blog..
padahal, blog ni dah lama aku edit, kenapa sekarang baru nak bermasalah?
iskkkkkkk... pening.. pening..

bagi pengguna Simple Template macam aku, meh sini aku nak bagi cara-cara macam mana nak settle..

1. cari kod < b:include data='post' name='comments'/>
2. kalau dah jumpa letakkan kod <b:include data='post' name='comment-form'/> betul-betul di bawah kod di atas.

ini khas untuk yang mendapat masalah seperti aku..
kalau tak menjadi, maknanya masalah kita tak sama.. okay?

You Might Also Like

13 comments

  1. hihih.. takpe, belajar dari kesilapan ye zie..

    ReplyDelete
  2. nasib baik ada dah kotak komen ^^

    ReplyDelete
  3. tu la masa kak nak komen hr tu pon xjumpa tempt nak komen . kak igt sebab line internet akak yang buat kotak tu hlg ^_^

    ReplyDelete
  4. minggu lps sy komen kt replay je...ingtkan line intrnet masalah..almklumlah....

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah besar pahala ni share ilmu.hari zie tolong akak..alhamdulillah..akak tolong doakan ea..amin..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah tak pernah kena lagi setakat ni
    Tapi nasib baik zizie dah jumpa cara nak settle masalah ni kan
    Tak yah risau dah . .
    tapi mcm pelik pulak 1 tuu je xley komen . . hehe

    ReplyDelete
  7. Kalau kena tang ida... ntah laa, memang tak tahu la apa nak buat. Buat bodoh jer la kot..

    ReplyDelete
  8. Jeng..jeng.. jeng.. ada dh..^__^

    ReplyDelete
  9. wah.. dah ada kotak komen la.. bau kedai ni.. hihi

    ReplyDelete
  10. nasib boleh fixed kan balik kan..heee

    ReplyDelete
  11. ok =) nice sharing..hrap blog ambe xjd la mcm 2..kalau x refer sini je

    ReplyDelete
  12. blog kita code yang dicari tu pun tak ada...camner??

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.