F.R.I.E.N.D

13.6.13
assalamualaikum & heyyo GG!

aku dah boleh tarik nafas lega sebab second paper dah habis!
lagi dua paper, and free for a while! hihi..
sementara gap untuk next paper tengah ada, amik masa kejap rehatkan minda dan blogging.. hee :D

what the matter with friend?
dulu masa aku sekolah, aku ni jenis tak pandai nak berkawan..
well, aku ni dulu tak ramai sangat kawan..
ala.. miskin+hodoh+selekeh, siapa nak kawan..
nasib baik ada orang yang sudi nak kutip aku buat kawan.. haha...


berpandukan gambar di atas, jenan ialah nickname sekolah aku dulu, iaitu Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim (SMSAH), Jitra.
bebudak batch aku nak ada kan satu event "Zealous Exposure University" di mana, geng-geng zealous (batch aku) akan bersama-sama dengan adik-adik form 5 jenan untuk memberi pendedahan tentang universiti..
aku pun nak join gak.. tapi, macam dalam chat box tu la, ada short sem la.. huhu..

so, bila dah tahu macam tak boleh nak pergi, memang aku buat tak kisah dengan event tu..
tapi, semalam najwa kemain pulun ajak aku ke sana..
haishhh.. semangat tu tetiba datang balik..
sekurang-kurangnya, ada gak sorang kawan yang ingat kat aku..

5 Science 3, 2009

kawan ni, memainkan peranan yang penting dalam kehidupan kita..
kalau tak ada kawan langsung, life feel like a loser..
kalau ada kawan, kita akan rasa dua benda, miserable and happy..
miserable bila tersilap pilih kawan..
happy bila pilih kawan yang tepat..
kekadang, kita akan rasa happy dengan kawan tu seolah-olah dia la kawan yang dikirimkan Allah, but at the end, we feel so miserable like is he/she is your friend or your enemy bila dia bertukar perwatakan..
well, i kinda meet those two kind..
dan akhirnya, aku rasa kita ni berkawan, biar berpada-pada..
jangan terlalu memujinya,menyayanginya dan mengagungkannya, kerana di saat mereka membuat kita terluka, luka itu menjadi dalam.. dan ini pengalaman aku..

jadi, aku cuba bersikap neutral dengan orang sekeliling aku..
jangan terlalu ngam, tapi tak bersikap dingin..
pendek cakap, biasa-biasa sudah... and my life is in peace and i hope it long lasting :)
dan lagi pun, aku tak pernah merasakan aku seorang kawan yang baik.. huhu..

bak kata pepatah, berkawan biar seribu, bercinta biar satu... ngehngehngeh..

You Might Also Like

11 comments

  1. Tepat sekali..berkawan biar seribu. .bercinta biar satu..^^

    ReplyDelete
  2. betul la zie..kadang kadang best friend kita sendiri melukai kita of coz lupa yang paling dalam..better neutral..that true words..hidup ini terlalu singkat..mengapa kita warnakan dengan kelukaan..dusss..

    ReplyDelete
  3. Tunggulah 10thn lps habis sekolah nanti, saat2 ni lah yg selalu bermain difikiran :)

    ReplyDelete
  4. bg sy best dpat kwan rmai2..cuma bt baik jelah berpada2..kalau x dia mkan kita blik :) nk cri kawan yg sjati ni mmg susah..kalau ada pn sorang dua je..

    ReplyDelete
  5. Hi! makcik, cakap pasal kawan nie.. tak tahu nak cerita yang mana satu, ada yg masim, yg manis, yg pahit. Yup betul tu berkawan beribu, berchenta biar satu + satu = Dua + Dua = Jadi 4 (utk Lelaki sahaja).. hahaha kesalahan sifir org zaman skrung..

    ReplyDelete
  6. Saya pun jenis tak ramai sangat kawan. Bila saya dah setia dengan seorang kawan, sampai bila bila saya akan setia. Tapi, ada kalanya bila saya tersalah pilih kawan, kawan tu memang tikam saya kaw kaw sampai saya jatuh terjelepuk. Saya tak mampu bangun, tapi saya ada family yang sangat baik. Alhamdulillah, saya lebih berhati hati selepas itu. Bagi saya, hanya family yang tak akan tinggalkan kita walaupun teruk camne diri kita. So, hargailah family sementara mereka masih ada. So touch this entry :')

    ReplyDelete
  7. bersederhana kan zizie...setuju...tak kirala dlm persahabatankah...perhubungankah...menjalani hidupkah...kena sederhana~ insyaAllah kita akan senang dengan orang dan orang akan 2 kali ganda senang dengan kita...janji kena jujur n ikhlas~

    ReplyDelete
  8. betoi2x..berkawan biar beribu..lps tu pepandai la smbung hehehe

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum.

    Aku sejak dpt yg miserable, mmg agak berhati2 dah pastu..Ak tak ramai jugak kawan. Yg betul2 rapat pun, sorang je. Janji ngam. Biar berkualiti dari kuantiti. hik3

    ReplyDelete
  10. betol tu happening glaaaa

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.