Ini Bukan Karoot Komedia!

25.4.13
sebenarnya, kepala ni tak berfungsi dengan elok untuk buat entri yang ada isi sikit..
so, ini lebih kepada aku mengarut tanpa mencarut *aku bukan jenis yang suka mencarut!*

karutan pertama
bukan main ramai nak jumpa aku ek bila aku buat entri ni?
mood : ada spotlight tengah menyuluh sambil aku berjalan melambaikan tangan dan korang menjerit-jerit nama aku.. hee :D
kalau ada rezeki, aku pun nak jumpa korang semua yang selalu memeriahkan ice princess dan diriku sebagai penulis tunggal munggal di sini..
ayat macam haprak pulak aku rasa.. lololol..
gi check apa yang aku reply.. hehe..

karutan kedua
 aku tak tahu la bila Nurul Farahizzati, merangkap diri sendiri ni nak rajin buat kerja..
semakin banyak kerja menimbun, semakin malas diri ini..
apa kejadahnya hipotesis sebegini menjadi satu failure kepada seorang student?
jadanya, buat kerja last minute.. wakaka..
blah la kau zie.. kerja asyik nak mengadu bila nak rajin.. bila nak rajin tapi malas tang lagu tu jugak..
mari sama buat muaka cenggini untuk aku..
=_____________________='''''

karutan ketiga
malam ni melayan lagu-lagu indonesia yang famous masa zaman sekolah dulu..
sheila on 7, andra and the back bone, letto, ratu, shanty and marcell..
sheila on 7 tu memang buat aku mengimbau kembali ke zaman persekolahan dahulu..
teringat ada sorang akak tu, gila minat kat SO7..
siap ada buku lirik seyh!
layan jiwang habis aku malam ni.. hehehe..

karutan keempat
karutan yang ke-4, ada kaitan sikit dengan yang ke-3..
aku jadi jiwang ni, disebabkan ada orang buat flying kiss (yang tak berapa nak terbang sangat) dengan heart shape guna tangan kat aku.. hehe..
acece.. suka la weh!
kesian kat orang tu.. dia buat dengan tangan dia yang sakit akibat patah tulang bahu..
ada sedikit perasaan terharu..
"perli saya ke?"
"takla, saya nak buat awak happy"
awww... so shuwit.. puiii! *pui itu hanya untuk penambah rasa.. hehe..*

karutan kelima
aku saja nak dendangkan lagu hilang daripada Firman..
aku dengar kat radio, boleh best jugak!

Ku cuba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku
Ku merasa telah kehilangan
Cintamu yang telah lama hilang
Kau pergi jauh kerana salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahawa cintamu telah merasuk jantungku

Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita
Takkan ku sia-siakan kamu lagi

pengajaran dari lagu ini : hargailah seseorang itu ketika dia masih ada di sisi kita..

karutan keenam


tadaa.. khas untuk siapa yang merindui aku.. kahkahkah!
haritu along tegur kata aku nampak kurus..
jawapan : nak makan, kena bayar duit.. kalau nak makan banyak, kena bayar duit banyak-banyak.
ada duit, boleh makan.. ada duit, boleh makan..

You Might Also Like

5 comments

  1. penuh ngan karutan! haha :3 jangan malas2, study2.. hehe :P sapa org yg sweet tu? hehe ;)

    ReplyDelete
  2. Lagu Firman tu lagu feveret. Hehe. Kite minat andra and the backbone. Memandangkan entri karut, haa komen pun karut jak. Hehe

    ReplyDelete
  3. alololo..ni bukan mengarut jauh sekali mencarooot..hehehehe..adakala kita perlu keluar dari kotak di mana kita rasa sangat sempit dan lemas..walu pun begitu kita masih lagi berada pada batasan dan landasan yang betul..jadi mengarut la andai itu boleh mmbuatkan kita berlapang dada..

    ReplyDelete
  4. Biasalh tuh...kalau dh boring tahap gaban dgn kepala yg x berfungsi dgn betul. so, mula lah wat idea2 yg mngarut....huhuhu

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.