Pengkid - NO!

10.4.13
korang setuju tak aku cakap, kita lebih mesra dengan kawan di laman sosial daripada yang real life?
kalau tak setuju, dah boleh tekan CLOSE [X] .. hahaha..
kita tak pernah jumpa dia dan dia tak pernah jumpa kita..
so, kita boleh kelentong tentang diri kita, acting pure, so matured, laka-laka person and so on which are that person will be so comfortable with you..
bila face to face, muka ke muka, mula la sorang-sorang macam patung atau perbualan tak serancak di laman sosial..

yang betul-betul nak berkawan tu, sangat bagus..
aku jenis senang dengan orang macam ni.. automatically, aku akan sangat comfortable..
but, aku bukan jenis approve orang membabi buta..
cuma hari ni, agak sedikit seriau.. kenapa?



ceritanya begini..

wechat dah jadi macam toys aku..
memang best gila guna benda alah ni..
hari ni, ada la dua orang makhluk Allah add aku..
sorang aku approve sebab aku tahu dia blogger - sorang aku tak approve sebab aku tak kenal..

ya! aku memang xapprove orang tak dikenali..
except account social yang aku jarang nak guna dan aku feel secure even benda tu public..

memandangkan phone aku agak loading sejak akhir-akhir ni, entah macam mana aku ter-approve orang yang aku tak nak approve tu!
aku nak exit, tapi tertekan accept pulak..
sebab dah tertekan, aku biarkan jela..
btw, nama dia nama jantan..

selang beberapa minit, dia dah mula hantar emoticon..
aku hantar jela emoticon balik..
semua kawan wechat aku, aku balas macam tu.. hahaha.. (hanya bagi yang menegur aku)
aku perasan kawan-kawan dia, kawan-kawan blogger aku gak..
so, aku tanya la,
"blogger ke?"
"bukan. kenapa?"
"ingat kan blogger"
"ada, tapi dah tak buka"
"nak link" - benda yang aku sentiasa minta daripada bloggers..
dia bagi aku satu link .blogspot.com, tapi link tu xboleh bukak..
tak sempat aku nak habiskan ayat, "tak ada pown", dia dah send audio chat..
tau tak dia kata macam mana,
"nak blogger you".
1. aku menyampah orang yang bajet I-you ni..
2. nak blogger? hello.. blogger is a person.. aku tau dia nak link blog.. so, nampak tak kat situ dia menipu! mana ada blogger yang tak tau apa itu LINK!

dan yang aku musykil, kenapa suara dia macam perempuan?!
aku play banyak kali..
aku tengok picture dia, macam lelaki.. muka jambu sikit.. sikit jela..
play banyak kali......... dan otak aku cerna..
ini PENGKID!
terus aku remove..

eh! pengkid ke tomboy?
tak kira la mana satu, aku takut..
so,aku sangat berhai-hati dengan orang yang aku approve..
aku rasa lebih selamat dengan orang yang aku kenal, bloggers dan kawan-kawan G+..
aku memilih kawan? - lebih baik macam ini daripada diri rasa terancam..
sebab dah ada pengalaman, itu yang serik!

so, be careful with who you befriend especially strangers..
kalau blogger yang buat hal, apa susah.. panggil je geng-geng lain, kita pakat bash...
jangan pukul macam budak baru nak up SMKTHO pulak.. oh! lan todak!

nota zizie : lupa pulak id dia apa, sebab susah nau nak sebut id nya..

You Might Also Like

18 comments

  1. adoi..macam2 spesis yer... yang pompuan nak jadi laki.. yang laki nak jadi nyah. Kalau dah memang semulajadi lembut or tomboi takpe laa jgn lak simpan perasaan pada kaum sejenis...haha
    anak buah lan tondak datang sini...kakakakah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian mak bapak dorang.. dah elok2 jantina tu, nak main tukar2..

      Delete
  2. ha'ah.betul tu.kdg2 lbih mesra chat dr bersemuka.hihi..

    ReplyDelete
  3. i'm a man.. approve me please!! ha.. ha... ha...

    ReplyDelete
  4. eee...ngeri den baco kesah ekau nie...

    ReplyDelete
  5. Isk.. isk.. isk.. selera pengkid rupanya awak ni... huhuhuhu..
    jangan marah... larikssss................

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini kes baca xhabis la ni! kejar!!!!!!!!

      Delete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.