Kursus Kahwin

15.7.12
13-14 Julai lepas aku baru je selamat menghadiri kursus kahwin..

bila cakap kursus kahwin,
mesti kita akan fikir yang menghadiri kursus tue, semuanya nak kahwin kan?

actually kursus ni tak disediakan hanya untuk pasangan yang ingin berkahwin..
tapi terbuka kepada semua even yang dah berkahwin berpuluh-puluh tahun..

macam aku, aku tak ada pun nak kahwin dalam masa terdekat ni..
actually ada la peristiwa macam mana aku boleh terjebak pergi kursus ni.. hehe.
mula-mula memang rasa macam terpaksa tapi lama kelamaan baru aku faham erti rumah tangga yang sebenarnya..
dan kursus ni memang patut diadakan even tak ada pun dalam syarat wajib kahwin..
at least kursus ni dapat membuka minda , fikiran dan hati para peserta betapa besarnya tanggungjawab selepas kahwin..
dan aku sendiri pun macam takut-takut akan alam perkahwinan ni..
tapi, suatu hari nanti, kalau ada jodoh, kena kahwin jugak.. hehe..

sepanjang kursus tu, aku rasa macam masuk kelas yang dipenuhi dengan pasangan yang dah bertunang mahupun couples..
huhu.. rasa sedih lak coz gi sorang-sorang tanpa cik abang.. :(

so, bagi sesiapa yang free, pergi la kursus kahwin tu..
tak rugi even belum sampai seru nak kahwin..
at least dapat menimba ilmu dan yang penting dapat sijil kahwin!
kalau dah rasa gatal sangat nak kahwin, terus je gi minta borang nak kahwin. kan3? >_<

dan aku dah dapat sijil kursus kahwin sejurus tamat kursus tue..
yeay!! dah boleh kahwin.. haha XD

tak rugi menimba ilmu yang boleh kita simpan untuk menjadi pedoman hidup.

You Might Also Like

1 comments

  1. Hoho. Hana pun dah pergi kursus kawin tp bkn sbb nk kawin sbb teman kwn. sijil tu pun dah hilang. agak2 kena g kursus balik ke ek? *sedey*

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.