Life #31 : Satu Hari.....

6.6.11
Assalamualaikum dan salam satu Malaysia..

Satu hari nie, rasa agak penat... sampai tertidur after maghrib.. nak dekat pukul 10 aku baru bangun.. so, di pagi yang celik nie aku jadi la burung hantu kejap.. kejap jew.. meh nak citer pasal satu hari aku..

Bangun pagi, basuh muka and makan nasi lemak feveret aku.. nyum nyum.. hehe.. then, masuk bilik sambung balik baca buku Jangan Bersedih : Jadilah Wanita Yang Bahagia.. kepada wanita2 di luar sana, bacalah buku nie.. serius aku dapat keinsafan baca buku nie.. sob3.. banyak benda2 berfaedah dalam buku tue yang kita boleh contohi dari kita baca buku yang merendahkan moral.. tapi baru separuh aku baca coz aku nak faham betul2 nasihat2 dia.. ilmu perlu dicari dan dikaji gara kita tidak tersesat di kemudian hari.. cheewwaahh!!!

Tengah syok melayan buku tue tetiba Along panggil aku.. rupa2nya nak suruh aku settle kan hal malam semalam.. opps!! kitaorang tak gaduh taw.. aku tolong along aku update blog dia.. actually akak aku nie usahawan muda.. antara produk bisnes dia adalah kuih lidah buaya, popia simpul kasih sambal ikan sardin fresh and kek coklat moist.. so, korang yang duk dekat area penang bolah m'order coz raya pun coming soon.. buat tempahan awal2... wanna view her blog and the products? click here.. pulun gak aku promote nih.. kene mintak komisyen.. hehe..

kitorang berhenti separuh jalan and g bandar utk beli kain untuk baju raya.. awalkan??? well.. sementara tengah promosi nie, kita jangan lepaskan peluang.. hehehe.. lagipun mak aku akan jahitkan baju tue.. so, sementara ada masa lapang, mak nak jahit baju anak2 dia.. nanti bila bulan puasa boleh la mak concentrate wat kuih raya.. hihi.. sayang mak.. actually tujuan aku ikut mak aku tue, aku nak beli tudung.. tapi, aku tak reti sangat la.. so, aku biarkan dulu hasrat murni aku tue.. aku join mak aku tengok kain.. wow.. rambang mata... memang tak taw nak pilih yang mana.. mak aku tanya nak amik yang mana satu.. aku angkat kain nie, aku angkat kain tue.. haih.. memang banyak yang cantik and tak cantik.. mula2 aku amik yg ada corak bunga digital.. cantik.. menurut pak cik kedai tue, dulu ada peniaga jual harga asal RM 100 and kalo nak kurang RM 88.. gila apa.. yang RM 40 lebih pun mcm nak mati aku nak hulur duit, nie kan RM 88.. kat kedai pak cik tue kitorang dapat RM 23 for 4 metre coz pak cik mmg pemborong kain... tapi, kain tue aku bagi kat akak aku coz aku amik kain lain which is... hehehe.. mana boley citer.. suspen raya la.. hehehe.. memang cantik and murah...

tu la citer satu hari aku.. hehe... bunyi macam tak penat kan? tapi aku rasa penat.. actually aku nie bukan jenis kaki shopping.. bila perlu, aku beli dan belah la.. and jalan shopping2 nie wat aku rasa lagi penat dari berlari 800 metre.. and wat aku rasa mengantuk.. serius beb.. memang tak terkira berapa kali aku menguap.. huh.. aku ingat lagi  kawan aku cakap, "Untung gila sape jadi laki hang.." hehehe.. kawan aku la yang cakap.. bukan aku.. =P

ok la.. sume orang dah tidur and aku boleh dengar dengkuran bapak aku.. so, mulai esok blog ini akan terabai untuk sementara waktu.. macam yang aku pernah cakap.. "Kalo aku jumpa line internet, aku online la.."

Wassalam..

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.