P.O.V #9 : Hati Lelaki

17.6.11
Assalamualaikum..

Wow.. Dah lama tak update blog.. huhu.. harap2 korang fahamlah ngan keadaan aku.. BTW, aku tak nak byk berceloteh.. asal dapat lepaskan rindu kat my blog nie, dah cukuplah.. =)

Seringkali kita labelkan lelaki nie tak faham perempuan.. btol x? korang tahu tak kenapa? Kita (PEREMPUAN) pun bukannya faham lelaki sangat.. so, ladies and gentleman, no fighting okay.. coz SEMUA MANUSIA ADA KELEMAHAN DAN PERNAH BUAT KESILAPAN..

Sepanjang duk kat kampung, aku habiskan masa dengan membaca, main game and tgk movie.. well.. dah nama pun keje tanam anggur.. so, nothing need to do sangat.. belek buku nie, belek buku tue, jumpa la satu nasihat.. nasihat apa.. nasihat seorang SUAMI kepada ISTERInya..

Maafkanlah kesalahanku
Nescaya engkau kekalkan cintaku kepadamu
Dan janganlah engkau bicara
Saat kemarahanku sedang kemuncak.

Jangan sesekali kau kipasi kemarahanku
Seperti engkau memukul rebana.
Kerana sesungguhnya engkau tidak mengetahui
Bagaimana sikap orang yang tidak dapat mengawal diri.

Jangan engkau banyak mengeluh
Kerana ia akan mengikis cinta
Dan hatiku ini akan berubah menolakmu
Kerana tabiat hati itu tidak tetap.

Sesungguhnya ku lihat cinta dalam had ini
Bila berpadu dengan rasa benci
Dalam waktu yang singkat rasa cinta itu akan hilang.





Well.. aku bukannya nak menangkan mana2 kaum, baik kaum adam ataupun hawa.. so, all my boyfriends and girlfriends, kalo ada pergaduhan pasal gender nie, jangan la cepat melatah sangat.. korang wat bodoh and cool je.. coz we need each other.. tanpa bapak kita yang bergelarkan kaum adam and mak kita di mana dia seorang kaum hawa, we wouldn’t born in this world.. Sedangkan Allah sendiri menciptakan Hawa kerana Nabi Adam a.s berasa kesunyian..

__________BEKALAN__________

Kebahagian orang yang beriman adalah dengan mencintai Allah. Cinta kepada Allah adalah kebahagiaan yang dasarnya lebih dalam dari setiap sesuatu yang dalam. Hanya mereka yang bersungguh-sungguh berinalah yang dapat merasakannya. Dan, perasaan itu tidak boleh diganti.

Wassalam..

You Might Also Like

4 comments

  1. thats why la laki dihidupkan utk prmpuan.saling mngingati antre stu sama lain

    ReplyDelete
  2. senanyer aku x bce pon ko pnye entri ni...sje je nk komen2...eik, sjk bile aqif bereevolusi jd ben10??cik za die dh jd t-rex kot tu yg die nk g fire blek tu eh??

    ReplyDelete
  3. @Anonymous nie khairul izzah anak pak cik karim ke?? or anak pak cik kamil?? haih.. mna taknya.. si budak nie kol 1 pg lebih dy ajak aku tgk ben 10.. lgpun dy happy jew aku pggl dy ben 10.. hehehe... kureng asam.. ada ke patut t-rex.. ceyt~

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.