P.O.V #8 : aku bukan seorang pembohong!!

4.6.11
Assalamualaikum..

Actually, mula2 aku letak tajuk entry aku seorang pembohong.. ok, bunyi macam aku nie jahat la pulak kan?? hihi.. mana ada.. zizie seorang yang baik but nakal2 skit.. skit jew.. tak banyak.. tak caya? ADA AKU KISAH??? hehehe..

kenapa ek aku kata aku nie seorang pembohong? hehe.. semalam aku wat entry yang aku takkan dapat update mcm dulu.. tapi tengok2 elok jew duk m'update.. hihi.. eh, tapi kan aku kata kalo aku jumpa line internet aku akan update.. so, aku tak tipu kan? so, aku tukar la tajuk entry seperti di atas.. hihi.. kecoh la!


ok.. skang aku dah buntu nak citer pasal apa.. uuuuuuhhhmmmmm... ha!!! baru aku ingat.. hehe.. ok.. skang aku nak cerita apa yang aku nampak petang tadi..

camni.. petang tadi sambil aku ngah main game zombie vs plants kat beranda rumah, aku dapat la tengok beberapa aksi penduduk kampung aku nie.. and then aku nampak si itik pulang petang duk tergedek2 jalan depan rumah aku.. itik tue duk sebelah rumah aku jew.. YA ALLAH.. jahatnya mulut.. ok.. actually itik yang aku maksudkan ialah manusia macam kita sume tapi part tergedek2 tue benar2 belaka.. hehe.. and dia siap bawak geng lagi wat duck walk dia... yucks! sungguh menyakitkan hati.. =(

kenapa la aku duk mengutuk jiran sebelah rumah aku nie.. hehe.. nakal la zizie nie.. =P aku sebenarnya tak berkenan 110% cara pemakaian dia.. aiiyyooo~ SEKSA nak mampus.. eiiiii~ kalo tue adik aku, dh lama kena selam dalam kolah.. memang betul la pembentukkan sahsiah anak-anak tanggungjawab ibu bapa.. cheewwaaahh!!! pandai aku skang~ tapi memang betul.. keluarga dia tak menitik beratkan agama sangat.. so, begitu la yang terjadi kepada anak2 dia.. bukan nak kata keluarga aku nie kuat agama.. at least, kitorang tak pakai camtu and parents memang tak berkenan kalo kitorang wat perangai tak senonoh..

kadang2 berlaku kes sebegini : even anak pak imam pun belum tentu warak seperti bapanya.. that's the truth.. coz dulu masa aku kat UiTM Puncak Alam aku tengok sendiri perkara tersebut tapi cucu tok imam la.. see~ so, ibu bapa nie kena la tegas skit.. coz kekerasan perlu digunakan bila manusia yang tak berakal tapi tak guna akalnya tetiba sedar lalu menggunakan akalnya.. hehe..

aku pon bukan nak tunjuk alim kat sini.. tapi, aku memang pantang la kat si itik nie bila dia lalu depan rumah aku.. kalo dia slim,gebu,cantik tak pe la gak.. nie terjojol isi lemaknya hah.. macam perumpamaan cikgu math sekolah rendah aku dulu - baju adik.. yela.. baju tue kecik dari saiz badan.. baju adik la tue.. tapi si itik tue anak bongsu.. uhhmm.. dia pakai baju anak sedara dia kot.. hehehe...

ok la.. that's all jela.. perut aku dah berlagu macam2 lagu coz hidung aku terhidu bau ayam goreng.. mak aku nie.. memang suka wat aku jadi gemuk.. hehe..

Wassalam..

You Might Also Like

3 comments

  1. hahaha...part yg mak hg sruh mkn bnyk2 tu aku mmg suka
    ~syakir~

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.