Life #30 : first entry panjang berjela aku.. =P

4.6.11
Assalamualaikum.. *tajuk di atas hanya rekaan otak mereng aku saja tak panjang pun sebenarnya entry nie*

Dah lama tak blogging.. bukan tak nak.. nak.. banyak mende dlm kepala otak yang aku ngah fikir skang.. tapi.. skang aku ada kat kampung.. which is aku takkan dpt update or online macam dulu2 lagi.. so, to all my fans.. haktuih!! sori la ye.. masalah negara aku nie (ada negara sendiri ke?) memang xbley dielakkan.. so, korang bersabariah bersabarlah sambil berzikir.. boleh tambah pahala.. hehehe.. OMA.. sedihnyew nak tinggalkan blog di mana tempat aku melepaskan kesunyian di saat yang hening.. ZIZIE!! DON'T JIWANG2!!! okay2.. aku tak nak berjiwang lara kat sini.. perosak bahasa la aku nie..

okay aktiviti wat masa skang ialah menghabiskan beras kat rumah,kacau aqif sementara dia ada kat kampung.. and ronggeng2 atas katil.. mcm la takde keje len kan? cakap pasal keje, mak n angah dah bising suruh aku gi cri keje.. yela.. sementara nak tunggu masuk u balik nie kn.. tapi, aku malas la.. tak ada geng.. "ala, nanti mung keje doh, dapat la geng tue.." tue kata angah aku.. tapi, perangai malas yang ber-maharaja lawak di hati aku nie, mmg tak dapat ditolak even dengan jentolak sekalipun.. huhu.. how? what should I do?? uhmm.. tidur lagi bagus kot.. hehehe.. jom kita bertopic2.. hehehe...

1. ok.. bagi yang mengenali diri aku,dorang teramat la tahu yang aku the one of kpop lover.. ok.. bg yang tahu,tahu la kot hot story nie.. bg yang x tahu, aku nak citer pasal Hari Belia aritu.. well, kan Super Junior M dijemput utk perform kan... well, (berapa banyak well la..) agak panas hati aku bila artis2 Malaysia wat hal dengan mengutuk suju M coz of toilet.. alahai.. meh la datang rumah aku.. ada toilet ni ha.. sume jenis orang boleh tumpang.. asal tak bawak lari cukup la.. satgi kan, aku nak melepas katne.. ok, back to the topic.. aku malas la nak post gambar2 or the related things pasal pergaduhan tersebut.. nama artis tue pon, aku rasa meluat lak nak taip.. dengar kata ada yang dah minta maaf.. uhmm.. sebagai umat Muhammad S.A.W, aku maafkan.. tapi, korang dah menubuhkan anti fans secara tidak langsung.. korang pandai2 la m'protect diri sendiri.. tapi, yang xbley dimaafkan bila artis bapuk nie panggil bangsa dia sendiri anjing.. to the bapuk,you kata orang skali,tiga kali kena kat you taw.. tension aku.. kalo korang nak tahu, korang cari la sendiri ye..

2. hari sabtu lepas aku bertolak dari penang nak balik ke kampung halaman aku kat GANU KITA!!! hehehe.. sepanjang perjalanan tue,aku nampak ramai "pemandu berhemah".. haih.. you kalau nak mati awal,you jangan la libatkan org lain taw.. dah la tak sayang nyawa,pastu nak libatkan nyawa orang.. sabar r.. aku tak pasang insurans nyawa lagi.. huhu.. =P
 bukan setakat manusia jew yang hampir nak cabut nyawa orang.. lembu pon nak join 4 kaki.. gini citernyew.. masa dah sampai area terengganu, time tue dh gelap.. ngah dengar akak aku n laki dia duk bersembang tiba2, "ABANG!! LEMBU!!" "PONG!!" hehe.. tue bukan bunyi accident,tue bunyi hon n kitorang sume terdorong ke depan.. bese la.. brek mengejut.. ayoyo.. entah sape la tuan punya lembu nie.. dah la lembu tue kaler hitam.. nasib baik la abang ipar aku hon tue,lembu tu bijak skit berhenti.. hish... seram~ tapi,lembu boleh dimaafkan coz lembu tak ada akal.. tapi, si pemandu yang dikurniakan akal tue, kenapa nak susahkan manusia yang lain.. haih~ dikata bodoh marah.. tapi, wat keje bodoh gak.. ayoyo..


3. Waa.. aku rindu giler hidup kat kampung.. yela.. tak bising mcm hidup kat bandar.. yang paling best, kitorang makan besar n mak memang the best cook in my life.. mana tak nya.. mula2 satay, pastu nasi dagang, pastu nasi minyak.. huh.. memang syok habis la.. baru ingat nak jaga makan or erti kata lain diet.. sekali, amik kau.. makan.. makan.. makan.. petang2, mula la preng!preng!preng! start motor and makan angin jap keliling kampung.. makan lagi.. memang best.. tak jumpa woo suasana mcm nie.. satu jew hasrat aku belum tercapai.. nak terjun sungai mcm dulu2.. tapi dah jadi anak dara nie,memang tak leh la nak wat aksi ganas mcm time kecik2 dulu.. huhu.. =(  aku tak nak g mna2 dah (insyaAllah) coz aku nak duk kat kampung and tolong adik2 aku yang sedikit hensem coz dorang nak amik PMR and UPSR this year.. doakan kejayaan dorang ye.. and doakan dorang dengar ckp kakak dorang yang comel nie.. BOOOO!!!

tue jela citer tak berapa panas aku tue.. nanti kalo aku jumpa line internet,aku update la mana yang patut.. harap korang tak jemu la ye menunggu aku.. taa.. see u next long time.. duk diam2 taw... jangan nakal2.. =P sape yang ada nombor phone aku tue, rajin2 la mesej ye.. kalo malas sgt nak mesej, call jew terus.. kan senang.. or hntr email or conteng wall fb aku.. nanti aku balas.. don't worry.. hehehe... =)

Wassalam..

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.