Flashback #2 : 12 april yang lepas~

16.4.10
Dah lama x update.. huhu.. yela.. dah balik kg,x dpt la nk update everyday coz kat kg xde intrnet.. ni pon baru dpt g cc.. aku nk story skit peristiwa 12 april.. tarikh ni,aku g balik kg.. kat tiket tulis naik bas kol 8.30 pm n dy kta kalo bas dtg lmbt or kene amik teksi g kulim kalo org yg naik kat parit buntar tue skit je, dy akan call.. akak aku punya la bawak cam pelesit coz takut tertinggal bas.. alih2 dy kata kol 9.15.. tension dowh.. xpe r.. g mkn dulu..
           
Tunggu punya tunggu,bas x smpi lg.. lama gila menunggu bas... tetiba org kaunter tue kata naik bas kilang g kulim.. nnt nek bas shamisha kat sana.. aduh.. sakit ati.. tapi,yg lucunya,ada mak cik tue tny.. ”adik, ni bas baru ke?” hahaha... aduh mak cik nih.. kan dah tertulis bas pekerja..

Mmg rasa cam pekerja kilang lak ngan ada sekumpulan mat bangla ke india ntah.. x nmpk sgt.. besela.. dah malam.. hujung tudung aku lak melayang2 kat luar tingkap.. satgi dorg ingt aku wat filem hindustan lak... hehe..

Sampai kat traffic light mana ntah.. mak cik tadi tny kat drebar bas nak gi mana nih.. drebar bas tue kata pi kuala ketil.. adushhh.... kalo camni, bek aku gi jenan.. hehe.. ingatkan kat stesen bas kk,rerupanya kat petronas kk.. dok la menunggu kat situ menunggu batang hidung bas.. tue pon kalo bas tue ada hidung..

Dlm kol 12 tgh malam baru la bas tue smpi.. tp dalam bas ni pon ada je yg nyakitkan ati aku.. org yg kat depan aku ni turunkan seat dy x mau2 r.. menyusahkan aku jer nk masuk.. nasib bek dy dh tido.. yang kat belakang aku ni lak, ckp phone punya la kuat.. loghat mmg org trgganu dah.. tapi percakapan dia penuh dengan bahasa2 mencarut.. xde satu bahasa tue pon yg dy miss.. dah la pompuan.. wat malu ajer… ni mesti geng2 x bermoral.. mana x nyew.. siap nak pukul orang lagi bila dy tahu ada org pukul geng dy.. aduh.. wat malu org trgganu la dy ni..

Walau apa pun,aku sampai gak ke tempat asal aku ngan selamat.. ni la ragam-ragum manusia yang aku nengok kat dlm bas.. seronok gak skodeng prgi org.. hehe.. at least x boring sgt kan.. adios~

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.