Dua buah Mercedes

18.7.15
Mercedes | First of all, selamat hari raya aidilfitri to all readers, maaf zahir & batin. Cerita raya nanti zizie story. Harini, zizie nak story kejadian masa Ramadhan baru-baru ni.

Zizie dan abah keluar ke bandar uruskan hal penting. Masa on the way nak balik, tetiba motor kehabisan minyak. Kitorang dua beranak pun tolak la motorsikal tu. Masa tengah tolak tu, ada sebuah Mercedes berwarna biru tua memperlahankan kereta dan ingin menghulurkan bantuan. Memandangkan kitorang dah nampak stesen minyak, kitorang tolak pelawaan tu.


gambar sekadar hiasan. sumber: google
Selesai je mengisi minyak, kitorang melencong ke sabasun kejap. Waktu tengah hari tu, kereta bukan kemain banyak sampai susah kitorang nak masuk ke sabasun. Takde kereta pun nak bagi kitorang laluan. Akhirnya, sebuah Mercedes colour silver yang beri kitorang laluan.

So, what's the big deal? Selalunya, yang bawak kereta-kereta mewah ni bukan kemain sombong di atas jalan raya macam tak nak bagi laluan, pasang lampu tinggi, dan macam-macam lagi perkara yang mengundang kemarahan.

Kepada semua pemandu Malaysia, berhentilah mementingkan diri sendiri dan memandulah dengan selamat. Banyak berita kemalangan jalan raya yang zizie dengar, especially saudara mara terdekat zizie. Kadang-kadang, kita berhati-hati tapi disebabkan kecuaian orang lain, kita yang terkena. So, don't be selfish and have a safe journey readers!
posted from Bloggeroid

You Might Also Like

11 comments

  1. Itulah setiap kali raya je bnyk berita2 yg menyedihkan. Pengguna jalanraya skrg mmng x fikir nyawa org lain. X pasal2 org lain yg jdi mangsa :(

    ReplyDelete
  2. Bagusnya walau pakai kereta mewah tapi tak sombong! :)

    Kann. Jgn sbb kecuaian kita, org lain yg jadi mangsa.

    ReplyDelete
  3. Aik.. Kerana nila setitik rosak kesemuanya...
    Tak semua la kete mewah ni sombong..
    Area mana tu?
    Dorg lg syg kete kang excident mahal nk repair nilai kete jatuh..

    Budak2 baru dpt kete mewah je belagak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejadian ni berlaku kat terengganu.. well, xsemuanya mcm tu.. most of it..

      Delete
  4. Terkadang kita berhati hati tapi yang lain tidak..kadang mereka berhati hati kita pula leka..jadi kita ubah..sama sama berwaspada..jaga jaga dan beringat sentiasa..

    ReplyDelete
  5. Abg ngah pn jd mangsa kecuaian...alhmdulillah xcedera teruk...tp dpt angpaw tu yg bes...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. kena langgar, dpt angpauuu woo.. :-P

      Delete
  6. Kereta besar yang baik hati. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  7. Jarang jumpa orang berkereta mewah yang mempunyai sifat rendah diri , tetapi saya sendiri pernah jumpa .

    ReplyDelete
  8. banyak jumpa org bawa kereta mahal2 ni tp xbertimbang rasa buka lampu besar.. haih

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.