P.O.V #6 : Kisah Babi Islam.

13.3.11
Assalamualaikum..
this story based on my friend's story... (terdapat sedikit olahan..)



sepasang couple sedang bertadarus (kononnyew) di dalam sebuah surau.. kemudian,datang seorang mualaf yg ingin menunaikan solat.. mualaf tersebut hanya memerhati gerak geri mereka berdua... selesai menunaikan solat,mualaf itu menegur pasangan tersebut.. "Assalamualaikum..". "Waalaikumsalam..",jawab pasangan tersebut.. "Anda berdua nie suami isteri ke?",mualaf tue berbasa-basi.. "Bukan,kenapa?",jawab si lelaki. "Owh.. tapi,x elok la kamu berdua duduk2 mcm nie.. x manis..",mualaf tue cube menegur perbuatan couple tersebut.. "Kami bercouple cara Islam..",lelaki tersebut cuba m'bidas kata2 mualaf..

"Kamu nak dengar satu citer??",...........
Dulu aku nie kristian.. tiap2 hari aku makan babi.. kalo x makan babi satu hari,aku boleh pengsan.. kata orang,addicted la.. tapi,bila aku dah masuk Islam,aku xley makan babi dah.. sebab haram.. so, aku dok pengsan la sebab xley makan babi.. satu hari,aku terfikir.. kenapa x samak jew babi tue.. so,aku samak babi tue and ajar dy dua kalimah syahadah.. selama dua bulan aku ulang mende yg sama tiap2 hari kat babi tue.. bila aku dah yakin babi tue dah Islam,aku nak sembelih la babi tue.. tiba2,tok imam lintas depan rumah aku.. "Tok!!! meh la sini.. Saya nak sembelih babi Islam nie..", tok imam tue dtg la kat aku.. dy kata apa yang aku wat nie salah.. "Babi tue kan salah satu benda yang haram dalam Islam.. Kamu samak beribu tahun pown,kamu x dpt ubah benda yang dh tertulis dlm Al-Quran.. yang babi tue mmg dh haram..". Tue la pesanan tok imam kat aku.. and le[as tue,aku dh xde pengsan2 sbb x dpt makan babi tue..

moral of the story kawan aku nie,maknanya kalo couple tue kalo dah haram mmg haram la dr segi islam.. korang nie couple la dr segi islamik pown.. tp islam dh kata haram,haramlah.. janganlah kita cube nk ubah kenyataan tue.. mcm kes babi nie la..

Wassalam..



You Might Also Like

2 comments

  1. salam..anti dpt cerita ini dari mane>?? beleh aba tau kat mene dan bg sekali link 2 k...

    ReplyDelete
  2. wslm.. nie kwn sy yg citer time tgh borak2.. so, no link la.. sorry..

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.