Ketandusan Idea Ke?

14.4.13
assalamualaikum..
percaya atau tidak, aku belum tidur lagi..
baru lepas balik dari "adventure" di shah alam..
so, habis je tulis entri ni, aku nak tidur dan nanti bila aku bangun, baru la aku blogwalking.. hehe..

topik hari ini tentang ketandusan idea..
bukan pasal blogger stuffs..
tapi, tentang media elektronik yang terjadi sejak akhir-akhir ini dan bagi aku sangat la serius.. *kononnya*

kalau penulis skrip tak ada idea untuk membuat jalan cerita, adaptasi aje cerita-cerita dari novel yang laris di pasaran..
kalau penulis lirik lagu tak ada idea untuk lagu-lagu baru, suruh sahaja penyanyi-penyanyi sekarang nyanyikan balik lagu-lagu yang lama..
tambahkan sikit lenggok suara, atau rap..
dengan alasan, nak memberi nafas baru..



sometimes, aku confuse..
kreatif ke, tak ada idea?

You Might Also Like

11 comments

  1. kreatif atau ketandusan idea? tak tau la cakap yg mana :/ kreatif kot? ubah selera?

    ReplyDelete
  2. kreatif itu hadir tatkala idea tidak menjelma..

    ReplyDelete
  3. kene selalu ke gua la..bertapa carik idea..hehe

    ReplyDelete
  4. hahah comel je, smpai bertapa di gua smbil seru ya

    ReplyDelete
  5. btapo kek guo mano dik...guo kolam ko...hik!hik!hik!

    ReplyDelete
  6. Ice princess p betapa kat gua ais... hahahaha...

    sejuk dah kot...


    ^_^

    ReplyDelete
  7. boleh jadi takde idea., kreatif pon boleh jadi jugak., terpulanglah macam mana nak menilai..

    ReplyDelete
  8. ha'ah. lately memang banyak drama yang digarap daripada novel

    ReplyDelete
  9. Dua dua boleh jd.xde idea n kreatif

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.