Cinta Dan Pendapat Aku

29.4.13
lama tak update.. hehe..
kali ni, tak ada karut mengarut dah..
nak cerita pasal cinta.. chewaaah...



siapa tak nak lelaki yang romantik, pandai jaga hati kita dan sebagainya..
lagi suka gila-gila kalau lelaki tu sanggup berkorban apa sahaja...

smack that dream girls!
coz i warning you boys, kalau ada makwe, don't give your 100% commitments!
bila korang membiasakan diri korang dengan memanjakan awek itu, dia akan kurang menghargai anda..
tapi, jangan la korang main-mainkan perasaan perempuan pulak! memang aku suruh go to hell la..

kebanyakan kes kawan-kawan aku la kan..
aku jealous la pakwe-pakwe dorang ni boleh je nak mesej bagai setiap masa ( terkecuali jika tidur, berak, makan, mandi dan ke kelas)..
but, kelemahannya, bila tengah syok bermesej, lepas tu tiba-tiba je kawan aku marah-marahkan pakwe dia..
bila tanyakan kenapa, "dah lima minit aku hantar mesej, dia tak reply pun!"- WHAT THE HELL! pasal tu pun nak merajuk!
aku punya perasaan dekat kawan aku masa tu -  eh, kau ni tak bersyukur ke dia layan kau dari tadi, ini dia lambat reply lima minit pun kau nak angin.. aku ni, satu habuk mesej pun tak dapat kecuali maxis, digi, ngan celcom terchenta yang hantar..

dan aku jadi berterima kasih la kat mr.wonderwall - terima kasih awak kerana tak ajar saya mesej all the time.. sekurang-kurangnya, saya tak marah dengan awak pasal benda macam tu - definitely useless..
coz somehow aku wonder jugak, dorang ni mesej cerita pasal apa ek sampai boleh bertahan berjam-jam?
kalau aku ngan mr. wonderwall, jadi tak tahu nak sembang pasal apa sangat...
last-last, mr. wonderwall wat lawak bodoh, pastu aku menyampah-sampah manja-maja gitteww.. awww..

aku tak ada la cakap aku ngan mr. wonderwall tak pernah bergaduh..
pernah je.. selalu je..
tapi, aku tak pernah la suruh mr. wonderwall gi mampus - kan awak kan?
senang cerita, when you (boy) give it too much, they (girl) will wasting you just like that..
so, at the end, lelaki yang dikawal oleh wanita.. bukan wanita yang dikawal oleh lelaki..

dan sometimes, boys, you need to control your girl..
eleh, belum kahwin apa, sibuk nak control anak orang..
derr.. jangan la control macam kau tu mak bapak perempuan tu..
perhatian tu tetap ada.. tapi, jangan too over..
you need your space too..

macam aku kata la..
bila korang terlalu manjakan awek korang, dia naik lemak..
sampai marah-marah pun suruh gi mampus, gi berambus..
kalau dah kahwin nanti, susah la kalau mulut asyik bercakap macam tu..

nota zizie : ini pendapat aku bila aku tengok sekeliling aku.. pendapat korang?

You Might Also Like

6 comments

  1. takde awek...weee~~~~ haha

    5 roommate yang akan anda temui

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/04/5-jenis-roommate-yang-mungkin-anda.html

    ReplyDelete
  2. sama jugak. hana jenis xsuka pegang handset dan xsuka sms. hana rimas tengok kwn2 duk msg xhenti2. lagi2 bila time makan n bawa moto keta. mcm nak hempuk2 hendset diorang tu. sabar je hana ni.

    ReplyDelete
  3. btol tuh . Saya setuju . But important thing skli dalam relationship is honesty . Laki n perempuan sama2 kene jujur . Nak relationship last ke tak come on lah pasal lambat balas pon nak gaduh ke ? Takkan nak berkepit 24 jam kan . Kesilapan yg ramai lakukan termasuklah sy . So kne paham lah jugak girls nih kan . Men need space too . :D

    ReplyDelete
  4. setuju2.. bila tengok kawan2 yg dok mesej hampir 24 jam, terfikir apalah yg diorang borakkan.. haha.. tapi buat bodoh aje..

    tapi betullah, jgn terlalu beri perhatian sampai si perempuan tak menghargai n vice versa.. nanti hilang syok nak bermanja lepas kahwin.. hee :3

    ReplyDelete
  5. Betul tu akak. Setuju sangat. Sama la, buat apa ntah text selalu, bazir kedit je, sy seminggu sekali je. Cool couple. Kahkah.

    ReplyDelete
  6. teringat masa zaman cinta monyet..bila dikumpul balik kad topup..kira-kira boley beli handphone apple baru terus ..huhu bazir ja..hihi tapi itulah yang menjadi pengalaman dan pengajaran untuk diri ini

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.