Antara the Best Hotel in Kuala Lumpur Worth the Spending

15.2.17
Antara the Best Hotel in Kuala Lumpur Worth the Spending | Korang nak bawa keluarga, pasangan atau kawan-kawan ke destinasi yang menarik tak? Aku ada cadangan. Apa kata korang ke sini. Jom ke Sunway Lagoon. Untuk pengetahuan korang Sunway ini terletak lebih kurang 25 minit memandu dari bandar Kuala Lumpur. Sunway Lagoon ni among the best listed hotel Kuala Lumpur for years.

Rasanya, semua orang sinonim dengan tarikan Sunway Lagoon yang banyak taman tema iaitu Nickelodeon Lost Lagoon, Water Park, Amusement Park, Wildlife Park, Scream Park dan Extreme Park. Antara aktviti yang famous adalah Monsoon 360, Congo Challenge, Vuvuzela, Waterplexx 5D, Surf Beach, Flowrider dan pelbagai lagi. Bukan itu saja, terdapat juga beberapa shows yang akan dimainkan pada waktu-waktu tertentu yang menghiburkan seperti Call for Celebration, Mali Cove Dance Show, Spongebob & Patrick Meet and Greet dan lain-lain lagi. Kalau nak ceritakan semuanya secara detail 7 hari 7 malam pun tak habis, so korang sendiri kena datang sini untuk experience yang the best.
Untuk pengalaman yang bermakna, korang kena spend one day, pagi sehingga petang di Sunway Lagoon ni. Untuk memory yang lebih indah, korang kenalah menginap di mana-mana penginapan Sunway ni sekali. Apabila menginap di sini, korang sangat mudah untuk ke Sunway Pyramid Shopping Mall dan Sunway Lagoon. Di sebelah malam pula korang boleh menjamu mata dan membeli belah di shopping mall Sunway Pyramid. Kalau bab makan pula, korang boleh makan di dalam hotel yang korang menginap itu sendiri atau korang boleh makan di restoran-restoran yang terdapat dalam shopping mall ini. So, kalau tinggal sini, korang confirm takkan lapar. Dah cakap tentang penginapan, di sini saja terdapat tiga buah penginapan yang boleh korang pilih iaitu, Sunway Resort & Spa, Sunway Pyramid hotel dan Sunway Clio hotel. Haa.. amacam? Full package kan? Sebelum kita book dengan Traveloka, apa kata kita have some info dulu tentang penginapan-penginapan ini.
Sunway Resort & Spa

Sunway Resort & Spa menyediakan tiga jenis bilik dan suites untuk tetamu-tetamunya. Antaranya adalah Premier Rooms, The Club & Suites dan The Villas. Korang jangan tengok sikit je, sebab di setiap jenis bilik dan suites yang saya mentioned tu ada lagi options dia. Premier menyediakan dua jenis pilihan (Premier room, Premier Park room) , The Club menyediakan lima jenis pilihan (Club room, Junior suites, Executive suites, Premier suites, Presidential suites) manakala The Villas (The Villa, Premier Villa, Deluxe Villa) menyediakan 3 jenis pilihan. Saiz-saiz setiap bilik yang disediakan cukup besar untuk korang menginap dengan selesa. Ini juga antara sebab kenapa Sunway Resort & Spa ni boleh dikategorikan sebagai one of the best hotel in Kuala Lumpur.
Sunway Pyramid Hotel

Sunway Pyramid Hotel pula mempunyai 564 buah bilik dan suite dengan lima jenis pilihan iaitu Deluxe room, Deluxe Park View Room, Deluxe Executive Room, Family Room dan Family Suite. Apabila tinggal di sini, korang juga boleh akses kemudahan rekreasi yang terdapat di 5-bintang Sunway Resort Hotel & Spa. Dan bagi korang yang belum tahu, Sunway Pyramid Hotel ini pada dahulunya dikenali sebagai Sunway Pyramid Hotel East. So kalau korang nak search di internet, jangan hairan ye kalau dah tak wujud lagi Sunway Pyramid Hotel East ni.
Sunway Clio Hotel

Manakala, hotel ini pula pada dahulunya dikenali sebagai Sunway Pyramid Hotel West. Hotel 27 tingkat ini mempunyai jumlah bilik sebanyak 401 buah dengan empat jenis pilihan iaitu Superior Room, Superior Park View Room, Superior Executive Room dan Superior Executive Park View Room. Hotel ini bercantum terus dengan bahagian barat shopping mall Sunway Pyramid. So, ini hotel in Kuala Lumpur yang paling awesome sebab visitors boleh shopping anytime kat the best shopping mall in Malaysia!
Dah go through hotel-hotel di atas, boleh lah korang plan family trip dan decide which hotel to stay. Sunway hotels adalah antara hotel in Kuala Lumpur yang menjadi tumpuan pelancong tempatan dan asing. Hal ini kerana, Sunway hotels ni come in a package, penginapan dan attractions. So, tunggu apa lagi korang? Jom book hotel bersama Traveloka !

You Might Also Like

8 comments

  1. Assalamualaikum Zizie,

    Sunway Hotel Resort & Spa memang dalam senarai yg akan akak pergi.. Dekat dgn hotspot menarik macam Zizie post.. Good info Zizie.. :-)

    ReplyDelete
  2. Sunway Lagoon... taman tema air paling besar, paling banyak permainan dan paling syok untuk pergi..

    ReplyDelete
  3. Suka pulak kak PC tengok view Sunway Resort & Spa tu Zie..cantik.
    Zizie sht...

    ReplyDelete
  4. Indeed, these are good accommodation for tourists to stay upon in your country...

    ReplyDelete
  5. Best hotel tentu harganya best juga kan... nice info zizie...

    ReplyDelete
  6. teringin nak pergi sunway lagoon satu hari nanti. macam menarik je :D

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.