Stylish, Modest Muslimah Fashion Online

13.3.16
Stylish, Modest Muslimah Fashion Online | Kalau dedulu, kemain susah nak berfesyen. Lagi-lagi untuk para muslimah. Selalunya baju kurung, baju kebaya dan jubah semuanya sepesen aje. Lama-lama nampak memboasankan. Tapi sekarang, dah macam-macam fesyen dah ada mengikut perkembangan dunia fesyen.

Kalau zizie, zizie sukakan gaya yang simple but matured and elegant. Tak suka la yang too over dan menyerabutkan mata. Jom kita tengok fesyen-fesyen yang ada untuk para muslimah.

Baju Kurung



Salah satu pakaian yang tak pernah lapuk dek zaman. Baju kurung boleh dipakai ke tempat kerja, majlis perkahwinan dan dipakai secara kasual. Nak pergi shopping pakai baju kurung pun hokay. Nampak rare gitooh. Hekhek. Kalau nak cari baju kurung yang cantik-cantik, korang boleh usha di Poplook Muslimah Dress. Selain tu, Zalora Malaysia juga ada menjual baju kurung moden dan baju kurung Pahang. Haa. Pilihla yang mana uolls suka ye.

Jubah

Salah satu busana muslimah yang mendapat sambutan masa kini ialah jubah. Dah banyak design-design jubah yang berjaya menarik perhatian para muslimah sekarang. Even untuk lelaki pun dah ada jubah sado. Okay, abaikan jubah itu. Sebab ceq kegelian sikit. Untuk jubah, zizie cadangkan korang mencuci mata di Fashion Valet Malaysia Online. Banyak pilihan-pilihan yang cantik. Plus, collar jubah bukan setakat round nek tapi ada juga Mandarin neck. Kalau korang nak Fashion Valet Discount Code, boleh la ke Coupon Belanja. Coupon Belanja ni coupon site yang offer kupon free untuk online stores di Malaysia. Cool kan?

Dress

Dress atau maxi dress juga antara pilihan fesyen untuk muslimah. Zizie sendiri pun memiliki beberapa dress. Selalunya, zizie pakai untuk pergi ke majlis-majlis formal. Macam dalam gambar tu, zizie sukakan corak-corak floral. Ada juga beberapa dress yang zizie pakai dan suaikan dengan skirt. Baru gorgeous uolls. Hekhek.

Tudung

Tak muslimah la kalau tak bertudung kan. A must have wear for a muslimah. Zizie lebih selese menggayakan tudung dan shawl dengan beberapa gaya tersendiri. Yela, zizie ni muka bulat so tak semua gaya sesuai dengan zizie. Salah satu online store yang famous dengan koleksi-koleksi tudung atau shawl ialah Tudung2u. Macam-macam jenis ada dengan pelbagai material macam silky satin, lace, cotton jersey, polyester dan macam-macam lagi dengan pelbagai corak dan patterns.

Kenapa perlu beli online?
Antara faedah mmembeli online ni, senang kita nak compare prices antara online stores yang ada. Lagi best bila shopping through Coupon Belanja ni. Masuk aje website dia, then boleh tahu online stores mana yang tengah ada SALE. woi, sale woi. siapa yang tak suka sale? kekeke. Plus, Coupon Belanja ni akan bagi korang discount voucher untuk korang. So, senang la korang dapatkan latest fashion dengan harga yang berpatutan. So, sign up di website Coupon Belanja dan dapatkan newsletter daripada Coupon Belanja untuk deals and offers yang ada.

Easy. Buy and save in the same time! Tak adalah rasa macam kopak sangat after shopping kan. Okayla. Selamat mencuci mata dan shopping. Catch you later!

You Might Also Like

8 comments

  1. Sekarang sangat mudah untuk kita dapatkan baju baju muslimah...mesra bf...mesra wudhuk...cuma terpulang pada diri untuk membuat pilihan yang terbaik...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaiku zizie,

    Sis suka pakai jubah.. Senang bergerak.. By the way cantik Jubah atas tu.. :-)

    ReplyDelete
  3. Haaaa jubah tu kita suka. Sesuai dengan colour tudung. Cun ! Hehe.

    ReplyDelete
  4. Hai kak zizie. Ingat kita lagi tak. huhuhuhu. kita follow sini, #2644 :) followback tau ;)

    ReplyDelete
  5. nice... best sbb banyak promo voucher n discount bila belanja online :D

    ReplyDelete
  6. Tak tau pulak ada web utk kupon shopping (http://couponbelanja.com), senang nak hopping online slps ni. Hehe :)

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.