Cara Untuk Meningkatkan Like Fanpage

3.8.15
Cara Untuk Meningkatkan Like Fanpage | Hampir semua orang mempunyai akaun sosial facebook termasuk pak cik mak cik di kampung. Hari ini sahaja, kita dapat melihat bagaimana facebook mempengaruhi masyarakat di dunia. Facebook menjadi platform penyebaran maklumat yang pantas dan menjadi viral. Boleh disimpulkan, facebook mempunyai kuasa besar sehingga mempengaruhi keputusan dan pemikiran masyarakat sekarang.


Fanpage atau facebook page membantu bisnes, organisasi, brands dan perseorangan untuk menceritakan kisah mereka dan berhubung dengan pengguna facebook yang lain secara umum. Setiap like daripada pengguna facebook memainkan peranan betapa berpengaruhnya fanpage tersebut. Tambahan pula, fanpage hanyalah percuma kepada semua pengguna facebook.

Kelebihan Fanpage Berbanding Facebook Peribadi

Facebook peribadi hanya terhad 5000 pengguna facebook sahaja untuk menjadi rakan anda. Pengikut ke- 5001 hanya mendapat follow facebook peribadi dan hanya status berbentuk public saja yang dapat dilihat. Manakala fanpage pula, jumlah like adalah tidak terhad (unlimited).

Fanpage juga mempunyai fungsi seperti facebook peribadi. Contohnya, message daripada sesiapa sahaja. Jika menggunakan facebook peribadi, selalunya message yang dihantar daripada seseorang yang bukan di dalam senarai rakan akan masuk di bahagian Others.

Yang paling zizie suka ialah fanpage mempunyai  fungsi Page Insight untuk menganalisi fanpage anda. Anda boleh menganalisa jenis-jenis post yang likers anda suka dan dapat memperbaiki post anda untuk menarik perhatian likers anda.

Bagaimana Untuk Menaikkan Like Fanpage?

Bukan mudah untuk menaikkan like fanpage dengan ribuan likes dalam sekelip mata. Cara yang paling mudah untuk mendapat like ialah dengan menjemput rakan-rakan facebook anda dengan menekan butang invite friends di fanpage anda. Walau bagaimanapun, itu belum membantu jika hanya bergantung kepada rakan-rakan di facebook sahaja. Oleh itu, ada yang menyediakan servis untuk meningkatkan like fanpage dan menjadikannya satu perniagaan.

Sebenarnya, ada cara-cara tertentu untuk meningkatkan like fanpage anda dan anda boleh menjadi pakar meningkatkan like fanpage. Tidak semestinya dengan menggunakan khidmat Ads Facebook, tapi anda boleh mengorek rahsianya daripada FacebookMy.


Antara perkongsiannya ialah:
1. 5 teknik pakar meningkatkan likes
2. 100 update bergambar untuk fanpage
3. Teknik pakar menguruskan fanpage
4. Teknik meningkatkan visitor website

Bukan itu sahaja, malah terdapat ilmu tambahan atau bonus khas di dalamnya. Semoga dengan menimba ilmu dari ebook FacebookMy, dapat meningkatkan like fanpage anda.

You Might Also Like

21 comments

  1. ada jugak terfikir nak buat fanpage ni.... Apa2 perkongsian yg menarik zizie.. :D

    ReplyDelete
  2. Akak juga belum maju maju nih..hehe..alhamdulillah perkonsian ni dapat menjawab persoalan mengenai fanpage..bertambah ilmu akak adik ...terima kasih ye..

    ReplyDelete
  3. Kita bukak fb pun jarang sangat, dah tak kisah dah pasal like ni..huhuhu

    http://arpiiz001.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. satu perkongsian yang menarik...terima kasih dik...

    ReplyDelete
  5. Saya takde Facebook. Haha In shaa Allah kalau rajin buat aa. Tuu pun kalo ada fan. Kuang kuang kuang...
    Nice sharing btw :)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,
    Sallam kenal, sallam shawal..

    ReplyDelete
  7. Teringin nak naikkan fp tapi fp pun tak berapa nak layan.. Apapun menarik benda ni.. Sesuai utk mereka nak berniaga secara online

    ReplyDelete
  8. susah nak update fanpage.. sbb selalu kelaut ja idea.. lagi satu nama fanpage jugak penting kan. :)

    ReplyDelete
  9. good info ZZ , tq so much dear:)

    ReplyDelete
  10. dulu mmg bersemangat nak naikkan jumlah likes di fan page tapi skrg mcm dah tak terkejar dah. hihi. perkongsian yang menarik :)

    ReplyDelete
  11. tq for the info zizie. jom bw umah sis http://www.ayacuya.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Menarik gak ebook nie, kena grab peluang macam nie ^-^

    ReplyDelete
  13. nice sharing..thanks.. jemput singgah mine >>>> http://myladangvitamin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. tak termampu nak buat fan page.. T_T

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.