AK Day #6 : Asam Pedas UTC

1.7.13
Assalamualaikum w.b.t

Heyyo GG!
actually, aku confuse dengan diri sendiri.. kuang kuang kuang..
aku ni nak ber-AK ke, nak ber-JJCM? (jalan-jalan cari makan)
tajuk bukan kemain ada tulis AK, tapi selit gambar makanan..
al-maklum lah.. time AK, tangan tak sempat nak snap gambar sebab busy..
time makan tu je la, aku sempat nak snap gambar makanan.. hehe..

masih ingat lagi entri AK Day #4?
akhirnya, hari ini aku dapat jugak makan asam pedas di pasar tani UTC!!


hello! sila jaga tatatertib!
buruknya muka sorang-sorang bila gigit tangan, kaki dan laptop sendiri.. isk isk isk..
lap sikit air liur korang yang meleleh tu..


dalam banyak-banyak kedai asam pedas, ini la kedai first yang letakkan ulam sekali..
terbaik wookkk!! aku ni ULAM LOVER!
cuma ulam tenggek burung tu je aku tak berani makan sebab tak pernah makan... loooooser~

kalau korang nak datang makan kat pasar tani UTC ni, ianya dibuka dari 10 pagi hingga 10 malam..
gerai asam pedas yang aku pergi ni, gerai yang terletak bersebelahan dengan gerai chicken chop..
sangat murah dan keasam pedasannya sangat umphh!!
asam pedas ikan pari ni hanya rm 5 sahaja! and of course including the rice and so on..
memang puas la..

before this, i got some comments from the commentator,
mnat btol eh dgn asam pedas :)
tak lah.. nak kata minat sampai mencari-cari tu tak adalah..
tapi, kalau dah ada kat depan mata, rembat jela.. hehe..

You Might Also Like

21 comments

  1. pagi2 ngk pic asam pedas..terliur rs.. mmg npk sedap.. =)

    ReplyDelete
  2. sedapnya tngok ulam-ulaman..samala kita mmng suka makan ulam2 ni..nk jdi aweks muda heee..

    ReplyDelete
  3. tudia pekat gila asam pedas. akak seumoq hidup tak pernah lagi makan asam pedas yang pekat macam ni. selalu yang ceroi2 ja.. ^_^

    ReplyDelete
  4. utc nih kat mlk kan yunk..nmpk sdp asm pedas.. ^_~

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Bersinar2 mata ak tgk asam pedas tu (T___T)

    Ko caya tak, kat rumah, setahun skali je kot msk asam pedas,kih3. Bukan tak suka, tapi suka makan kat luar punya, lagi2 mskn nenek angkat aku, dia org melaka. Sedap ya amat habaq hang :D

    ReplyDelete
  6. tengok gambar pun ank buat kecur air liur. ni kan plak kalau rase.. aish

    ReplyDelete
  7. erkkk..he3, wahaha..asam pedas lg..nyum3 sdapnya :) nk2 ikan pari mcm kt atas 2..asam pedas ni bukan asal dr Johor ke???

    ReplyDelete
  8. terliur weeeyyhhh...aku pon minat asam pedas gak.tapi sebenanye, aku tak kesah pon.kalau ade aku bedal je,kalu xde asam pedas,makan la bnda lain.. hehe.. :D

    ReplyDelete
  9. asslm. zizie, AK tu stand for what? rm5 sj? nmpk yummy asam pedas tu nasib baik masih mampu mjaga manners di hdpn laptop ini. thanks for the info :)

    http://natashanordin.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. AK stand for Amalan Kejuruteraan.. you're welcome :)

      Delete
    2. oh igtkn AK tu stands for "Aku Kelaparan" sbb review psl makanan.. huhuhuuu :p

      Delete
  10. hamboi sedapnya mama tengok si asam pedas tu..

    ReplyDelete
  11. wahh..asam pedas.saya teringin buat.reti x?

    ReplyDelete
  12. UTC melaka ke ni? kalau kat sini mknan kat UTC ala-ala je.. kecuali beriani je kot..

    ReplyDelete
  13. aduhh terliur tgk asam pedas tu !

    ReplyDelete
  14. waaa asam pedas.. sy suka asam pedas sejak duk kat johor.. asam pedas johor mmg terbaik laa!

    ReplyDelete
  15. Kena terjah tempat gini... Rasa tak senang hati selagi tak dapat rasa ^_^

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.