Lelaki Pun Ada Perasaan

19.10.12

kawan aku bertanya, "lelaki diciptakan untuk kecewakan hati perempuan ek?"
okay, boys, ada sape-sape nak jawab?
nak jawab, guna bahasa yang sopan ek.. hehe..

aku tak kenal lelaki yang dia maksudkan..
so, aku just bagi pendapat umum jela..
sebab aku tak nak la judge orang sesuka hati..

and here is my answer..


aku tak suka cakap pasal benda-benda berkaitan dengan gender..
sebab baik lelaki dan perempuan, dua-dua memerlukan antara satu sama lain,
dua-dua ada kelebihan masing-masing..
setiap ciptaanNya ada kelebihan masing-masing..

so, untuk berlaku adil, *chewaahh* kenapa kita tak fikirkan perasaan kedua-dua belah pihak?

kadang-kadang aku kesiankan jugak kaum adam ni..
kalau buka cerita dari mana-mana media massa, semuanya nak cerita kesengsaraan kaum hawa dek kaum adam..
tapi, kita tak tahu sebenarnya ada je kaum adam yag teraniaya disebabkan kaum hawa..
the most famous case is NASI KANGKANG!
tapi, kaum adam ni tak banyak sangat nak cerita tetapi kalau dah cerita, ayat power woo!!!
cikgu bm aku pun boleh menangis kang.. (kot..)

apa-apa pun, no hard feeling okay, every readers ;)
cuma nak mengingatkan yang lelaki ni pun ada perasaan even dorang berlagak macho walaupun tak ada la macho mana di hadapan kita.. hehehe...

sebab kita manusia yang tidak sempurna walau betapa taksubnya kita mengejar kesempurnaan..

You Might Also Like

4 comments

  1. fitrah masing-masing ada hati... :)

    ReplyDelete
  2. Zizie comey, saya dah tag awak utk GA dari yana yassin. Kalau sudi silalah ke... http://senyumtanpagedik.blogspot.com/2012/10/mega-giveaway-dari-wwwyanayassincom.html, :)

    ReplyDelete
  3. btl 2,,,dr dri msng2 bkn dr gender

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.