Mumbling : Fatigue

20.5.13

fatigue.. fatigue that causes fever..
dah lama dua bulan tak demam, dia datang melawat pulak hari ni..

lack of rest.. itu lah punca utama..
minggu lepas, memang terkejar-kejar aku nak siapkan report..
dah la minggu sebelumnya dah bergelumang dengan lab report..
minggu ni, minggu kuiz+test..
minggu depan, exhibition dan presentation.. aduh!!

hari sabtu, aku busy siapkan group project report untuk subject Project Management..
balik dari library, sambung untuk report Project Development & Design pulak..
sampai pukul 4 pagi, baru aku tidur..
pagi Ahadnya, dah kena kidnap dengan mr. wonderwall..
seronok, memang la seronok..
bila dah sampai rumah, letih gila!
balik-balik je, dah buat To-Do-List untuk minggu ni..
pukul 1.30 pagi, baru tidur..

bangun hari ni, rasa malas gila la!
dari paras pinggang, sampai ke kaki rasa sengal sangat-sangat..
aku kalau dah letih melampau, memang itu la yang aku rasa..
alarm dah berbunyi pun, aku sempat tidur lima minit..
memang aku tertidur masa kelas pagi tu..
ambil masa juga otak ni nak betul-betul fokus dalam kelas.. huhu..
masuk tengah hari, aku tengok budak-budak kelas lawan chess..
masa tu, kepala dah pening-pening.. maybe sebab blood level dah low sebab aku sempat minum air mineral je before pergi kelas..
bila dah kena pergi auditorium, masa tu dah tahap minima je energy..
takut jugak kalau tiba-tiba blackout, kan tak ada yang sambut, sakit jugak badan ni terhempas.. hehe..

masa tengah dengar briefing tu, aku dah rasa panas tu slow-slow naik ke kepala ni..
tekak ni, tetiba dah rasa kesat semacam... adeh.. demam mai dah!
yang mr. wonderwall ni pun, cerdik jugak ek.. aku ngadu rasa macam nak demam, dia cakap, "janganlah demam". =.='''
tapi, nasib baik la dia nak temankan aku makan.. hehe..
pening tu, dah hilang.. Alhamdulillah :)

sempat lagi mr. wonderwall mengarah aku supaya jangan buat apa-apa hari ni... just rest.
siap guna mandat ketua projek lagi tu! ceh!
nasib aku dapat rasa kasih sayang dan keprihatinan di situ.. hehe..

nampak gaya, aku kena susun balik la jadual aku..
tak nak la fatigue sampai macam hari ni lagi..
nak senyum kat orang pun, rasa tak larat wooo..

nota zizie : mr. wonderwall suruh aku online puas-puas.. after isyak, baru tidur! soo.. come on, baby.. i'm blogwalking in fatigue.. hehe..

You Might Also Like

9 comments

  1. Wuuu, sama la. Tak sihat. Sob sobs. Letih jugak ea akak belajar. Macam ni rupanya belajar u. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tahun 2, letih r sikit.. belum fyp lagi tu.. lagi la mcm zombie agaknya..

      Delete
  2. get well soon.. jangan stress sangat..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq :) tak stress.. tapi, letih.. huhu..

      Delete
  3. bagus2, calon suami yg prihatin.. hehe :D susun elok2 jadual tu, tak elok kalau badan asyik lesu je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. moga-moga ye.. okay, jadual hari ini.. REST! hahaha..

      Delete
  4. rht byk2 spatutnya. .nie on9 byk2. .sgguh memahami mr wonderwall 2. . :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... garang adik sorang ni.. :D kali ni, dia memahami :)

      Delete
  5. salam..bhya 2 kalau tido xckup, tido xmnntu pn bhya..leh jejas keseimbangan tbuh bdan..kalau tak chat cpat2 mkan ubt :) smoga chat2 slalu dn pastikan tido ckup..

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.