Let Me Hate You.

2.5.13
assalamualaikum & hi.
stop blogwalking for a while.
because aku ada banyak sangat kerja nak buat.
insyaAllah, this weekend, bloggers dating ngan aku ek..

May, I want to hate you.. very much..
first May, i just stucked in my room..
test Project Management (PM) on second May, so aku tak nak kecundang dengan godaan syaitan yang tak bagi aku study..
dalam masa yang sama, aku menunggu budak satu group kelas Critical and Creative Thinking (CCT) aku submit part masing-masing untuk proposal.
kurang focus nak study sebab buat dua benda dalam masa yang sama.. but it still okay..

habis satu chapter je, mesti aku tertidur..
tak apa, pakar mengatakan tidur membantu otak kita interpret data seharian kita.
satu hari kerja aku study PM je, so semestinya otak aku interpret PM..
dah malam, mana la budak-budak ni tak hantar lagi proposal..
nasib la Jinsu, chinese boy (the only boy) tu dah hantar part dia..
aku post sekali lagi untuk ingatkan dorang..
sepatutnya dorang perlu submit dekat aku sebelum malam menjelma..
bukan suka-suka aku nak dorang cepat-cepat siapkan tapi aku nak fokus study jugak..
jadi, aku bagi masa sampai 12 tengah malam.

dalam masa yang sama, aku mengadu dekat Jinsu..
aku nak quit jadi leader..
Jinsu tanya, "why? u kan baik.." - kalau baik kena tindas macam ni, aku rela jadi kuli la..
"i banyak kerja yang nak kejar dateline. report and assignment i banyak la. u jadi la ketua. lagipun, u tengok la, i post minta pendapat, dorang tak respond."
Jinsu cuba pujuk aku dengan tolong aku suruh dorang submit kerja cepat-cepat.
really thank you, Jinsu :)

dah 11.30 malam, really can't concentrate to the study anymore..
they didn't submit the proposal yet!
terus aku cari nama budak sorang tu.. aha! gotcha!

terus aku tanya dia bertalu-talu..
ada masalah ke nak siapkan proposal? aku dah cakap, kalau ada masalah, contact aku..
dia cakap, ada lab sampai petang, then kelas ganti time malam.. malam ni tak boleh submit sebab nak study esok ada quiz dan test..
seriously dik, aku ni pun ada test jugak esok.. tapi, aku boleh je siapkan.. aku dah bahagikan tugasan tu kat korang awal-awal kot.. bukan bagi last minute.. manage your time la..
dia cakap, dah mesej dan call tapi tak dapat, tak apa la, aku boleh terima lagi sebab line memang tak berapa nak betul hari ni..
tapi, aku geram! kenapa tak cakap awal-awal.. aku post, tak ada sorang pun respond kecuali Jinsu..
dia bagi alasan, tak keluar kat notification..
PUII! TENGKORAK KEPALA LUTUT!!
kalau tak keluar kat notification, macam mana kau tahu benda tu aku minta submit hari ni, macam mana korang tahu tugas apa yang korang kena buat? macam mana kat fb tu, boleh tulis SEEN BY EVERYONE?

aku malas nak panjangkan cerita dengan budak juniors ni..
korang nak main-mainkan.. nah! amik kau aku quit jadi ketua..
aku memang dah tak nak jadi ketua dari haritu lagi..
tapi, dorang cakap, "akak jadi jela ketua.. akak bagi kerja, kitorang buat.." tapi, proposal pun korang tak boleh nak buat... bajet quiz dengan test korang je yang penting.. test aku tak penting?
memang janji dicapati... capati kosong pulak tu..
pastu, boleh pulak bebudak main INIKALILAH! kau ingat subject ni subject politik?
hancur betul budak-budak ni..
kerja tak nak buat, ada hati nak politikkan subjek..

panjangkan kisah satu hari aku??
that's why I start to hate May..

nota zizie : semoga PM test dipermudahkan.. Amin~

You Might Also Like

6 comments

  1. aiseh.. buat hal lak budak2 group tu.. dahlah junior.. sama2 bertanggungjawab la, jangan fikir hal sendiri2 aje.. hurm.. :/ Hana cukup tak suka kalau buat kerja last minute lepas tu suka lak bg alasan mcm2.. hish! geram giler!

    jangan marah2.. insya-Allah akan dtg hari yg lebih baik.. aamin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisah la kalo buat kerja last minute kan.. siapkan jela.. rela terima kerja cincai bancai drpd dorg xbuat apa langsung... tapi, dorang tak buat apa langsung, itu yang nak marah... dah la inform lambat..

      Amin :')

      Delete
  2. Sabar la kak. Orang2 ni banyak ragam. Sabar3.

    ReplyDelete
  3. penatnya hana baca entry ni. bukan penat sebab entry panjang tapi penat sebab hana bayangkan jika hana berada di tempat penulis.huhu

    ReplyDelete
  4. good luck ye awak :)

    p/s: LUPUS awareness!^^ http://dayangdeno.blogspot.com/2013/04/segmen-lupus-awareness-month.html

    ReplyDelete
  5. diorang junior akak ke ? bella pun geram jugak kalau buat kerja grouping , pastu kitaaa aje yg beriya siapkan . nak confess , takut terasa pulak diorang . hm .

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.