Trust Me, I'm An Engineer

2.3.13
sedang aku online, dengan laptop aku yang tak ada bateri dan hanya menggunakan sumber elektrik yang mengalir melalui charger, tiba-tiba sahaja rumah aku ni blackout..!
macam biasalah housemates aku menjerit..
aku je cool sambil meletakkan kepala aku di atas meja dan menunggu dorang pergi on balik main switch..
dua minit aku menunggu, bergelap macam tu jugak..
haishh.. ini tak boleh jadi!

bila aku keluar, dorang duk berdiri melangut (ke melanguk?) tengok main switch..
Ya Rabbi =.='''
terus aku panjat rak kasut ( main switch atas rak kasut) dengan tangan sebelah pegang fon nak suluh punya pasal..
itu pun, dorang menjerit macam aku nak terjun bangunan.. "ZIZIE!" hahahaha...

kisah apa kan.. aku nak baca kisah lahad datu pun terbantut.. aduyai..
switch off semua suis, on kan balik je main switch..
selesai masalah..
cuma satu kipas kat ruang tamu dah R.I.P coz there's short circuit time nak on kan kipas tu..
senang cerita, kipas tu la criminal and the criminal is dead..

lepas semua settle, mula la nak soal siasat aku buat macam mana, on switch mana..
tapi sempat la berpesan..
"kalau tangan tu tak basah, tak yah la takut nak on switch.. tutup je semua suis, baru on balik main switch..."

nasib ada heroin malaya ni, kalau tak bergelap la satu malam ni.. hahaha...


bagi la chance aku bangga sebab mr. wonderwall puji aku berani dan pandai.. hihi..

nota zizie : Al-Fatihah kepada pejuang-pejuang yang terkorban dalam peristiwa Laha Datu..

You Might Also Like

5 comments

  1. Hehe..bagusnya..nasib baik ada penyelamat. tanhiah2..hehe. Takziah buat keluarga mangsa. Mereka penjuang negara. Semoga di tempatkan mereka di kalangan orang yang soleh dan beriman.

    ReplyDelete
  2. mari kita berdoa semoga aman kembali..

    http://www.noormalashahar.blogspot.com

    www.noormalashahar.com

    ReplyDelete
  3. hai bdk fkp utem
    ^_^

    http://atiqahivy.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah.. haii... Zie dah sem brape..? ke dah abis...??

      Delete
    2. zizie dah nak habis dah... bulan ni last.. ehehe..

      Delete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.