Kerutnya Dahi

20.3.13
"amboi, berkerut dahi! baca apa tu?"
macam mana dahi aku tak berkerut seribu kalau aku buka laman sosial, tengok tv kat kedai mamak, baca surat khabar daripada bungkusan makanan semuanya pasal politik..

eh, baca saja ke?
baca dan cerna ke?
baca, cerna dam buat kesimpulan ke?
biarlah rahsia aku..
di pihak pembankang, kerajaan atau atas pagar?
biarlah rahsia aku...

dulu aku ni jenis malas nak ambil tahu..
ah! itu game orang-orang tua dan orang gila kuasa..
sekarang? dah NAK menginjak usia yang dibenarkan untuk mengundi..
aku rakyat...
dan itu hak aku untuk memilih..

aku tak nak gila politik sebab banyak benda aku kena belajar kalau bajet nak berpolitik...
bagi aku, orang yang bijak berpolitik, orang yang pandai mematahkan hujah yang membangkang mereka..
ke camne?
itu pandangan aku la..


nota zizie : good luck kepada adik-adik yang akan terima keputusan SPM 2012 esok! :D

You Might Also Like

2 comments

  1. Yer aqu sokong....
    Soal pilitk nie memang laa perlu ambik tahu.
    Tapi biarlah sekadar ambil tahu jangan kerana politik keluarga jadi pecah belah. Just sokong yang terbaik tak perlu nak kutuk mengutuk.

    ReplyDelete
  2. hak kita nak undi siapa. biar lah jadi rahsia. :)

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.