Itu Bukan Kerja Kita

8.3.13
kawan aku selalu bisik kat aku...
"tak semua orang boleh terima diri kita, dan kita tak boleh terima semua orang.. so, fair & square.."

betul! aku tak ada bantahan dengan statement tu...
aku tak kisah kalau ada yang tak boleh terima diri aku..
tapi, aku tak boleh terima bila ada orang suka judge aku tapi tak pernah cuba nak kenal aku...



bila difikirkan semula..
aku tak suka orang buat macam itu, macam ini kat aku..
tapi, aku pernah buat benda yang sama kat orang lain..
haishh.. mesti dia rasa apa yang aku rasa sekarang..
aku jahat.. aku jahat..

kadang-kadang tu, aku rasa memang padan dengan muka dia kena macam tu..
she/he deserve that punishment..
dah jadi macam karma..
what you give, you get back!

tapi, karma dan balasan bukan yang kita tentukan..
Allah yang tentukan..
bukan kita yang tentukan dia ahli syurga atau neraka..
Allah yang tentukan..
jangan jadi penghisab amalan sebab kita ni hamba Allah yang totally not perfect!

this is random post from me :)

You Might Also Like

7 comments

  1. Takpe jangan peduli org yg judge kita tu ;)

    ReplyDelete
  2. Tak semua orang berani mengaku kesalahan sendiri.... saya salute kat awak....

    ReplyDelete
  3. betul tu dear..xpelaa juz sabar...xpe Allah ada..Just put trust in Allah... :)

    ReplyDelete
  4. besa wak orang kte...suka menilai tanpa mengenali...suka buruk sangka...hm...dah lumrah kot..so byk2 berdoa agar tak jadi cam insan begitu~

    ReplyDelete
  5. kita hidup ni , kalau dengar cakap2 orang , mmg tak senang la nak hidup . so , just ignore !!

    vah vah semangat gitew . kehkeh

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.