Mak Mengatasi Masalah Gastrik Dengan G-Storm 360'

18.3.18
One of my family member yang ada gastrik ialah Mak. Gastrik ni kalau dah mendapat, janganlah diambil ringan. Ada sesetengah orang, kalau gastrik teruk sampai boleh buat pengsan. Setiap hari mak kena makan nasi dan minum susu atau minuman coklat to prevent gastrik menyerang. And one more thing, mak memang jenis tak suka ambil ubat-ubatan kecuali terpaksa ambil. So, yeah she likes natural ingredients rather than medicine.

Kebetulan, Zizie diberikan produk G-Storm 360' oleh Ellvita yang diformulasikan untuk membantu masalah gastrik, pedih hulu hati, kerap sendawa, sembelit dan perut berangin. Zizie hadiahkan kepada mak, dan mak sukakannya sebab ianya merupakan susu kambing berperisa pudina. Macam mana la rasa susu kambing yang hamis boleh digabungkan dengan pudina kan? I tahu uolls sedang keanehan di sini. First, G-Storm ni sikit pun tak berbau hamis and secondly, rasa pudina tu berangin sedikit sahaja. Tak adalah macam kau rasa bila makan gula-gula mint tu. Perit orang nak telan pulak kan. Yang ini sedap tau, lagi-lagi letak kejap dalam peti susu. I tahu la sebab I minum jugak. Hehehe.



Bahan-Bahan atau Kandungan G-Storm 360'

G-Storm 360' ni mengandungi 22 bahan organik yang berkhasiat. Perempuan yang mengandung atau menyusu badan boleh mengambil G-Storm 360'.  Antara bahan-bahannya ialah:
  1. Kunyit - Mencegah kanser dan alzheimer, meningkat fungsi hati, mengurangkan risiko leukimia, mencegah masalah depresi dan anti-inflamasi yang bertindak mengurangkan keradangan.
  2. Kacang Buah Pinggang Putih - Sumber protein dan kaya dengan serat dan meningkatkan kolestrol baik.
  3. Manna Gum - Membantu penghasilan tenaga kepada tubuh badan, menguatkan sistem imuniti, mengurangkan kolestrol, anti oksidan dan membantu mempertingkatkan penapisan buah pinggang, melegakan penyakit gout dan sendi serta melancarkan sistem penghadaman.
  4. Susu Kambing - Memperbanyakkan susu ibu, merawat gastrik, mencegah insomnia, membantu penghadaman, serta tinggi kalsium.
  5. Teh Hijau - Mengandungi kandungan antioksidan seperti flavonoid dan polifenol yang bermanfaat untuk menjaga sistem kekebalan tubuh dengan baik dan membantu melawan serangan virus dan infeksi. Membantu meningkatkan memori, mencegah kanser, meningkatkan metabolisme, mengurangkan tekanan dara dan membantu penurunan berat badan.
  6. Brokoli - Kandungan vitamin C, sulfur & amino acis membuatkan ia bertindak sebagai ejen detiks yang sangat baik dan membantu membuang radikal bebas & toksin dari badan. Ia juga tinggi fiber yang dapat merawat masalah sembelit. Magnesium & vitamin di dalamnya dapat mengurangkan keasidan perut, membantu penghadaman & penyerapan nutrien.
  7. Kayu manis- Kandungan eugenol mampu mencegah terjadinya pembekuan darah sekaligus melancarkan peredaran darah dan membantu mencegah dari sakit jatung dan strok. Meningkatkan sistem pencernaan, mengatasi masalah perut berangin, mengurangkan infeksi pada saluran pernafasan dan mencegah pertumbuhan sel kanser.
  8. Daun pudina-Membantu proses penghadaman, mengurangkan sakit gastrik, pedih ulu hati, cirit birit dan rasa loya. Selain itu, melegakan kekejangan, kesakitan perut, dan mengurangkan kahak serta membantu mengatasi masalah kegatalan kulit.
  9. Pisang- Menguatkan sistem saraf, sumber pembekal tenaga, mencegah anemia, mengurangkan kemurungan, melindungi daripada serangan jantung dan strok, bertindak sebagai probiotik yang merangsang pertumbuhan bakteria baik dalam usu. Merupakan anti-asid semulajadi yang membantu melegakan refluks asid, pedih ulu hati dan GERD.
  10. Barli- Kaya dengan vitamin, garam mineral, klorofil yang membantu melenyapkan radikal bebas, mengimbangi ph dalam darah, membekalkan nutrien yang diperlukan oleh sel-sel badan dan membantu dalam proses pencernaan dan penyingkiran toksin. Membantu meningkatkan stamina, mengurangkan sakit sendi dan otot.
  11. F.O.S -  bahan probiotik dan bifidogenic. Bahan ini memberi khasiat untuk perkembangan bakteria baik di dalam kolon dalam mengimbasi populasi bakteria baik untuk kesihatan usus serta membantu mengurangkan gejala sembelit dan masalah pencernaan.
  12. Epal - Mengandungi serat yang tinggi dan atioksidan seperti flavonoid, betakarotena dan fitokimia. Juga mengandungi vitamin A,C dan B kompleks. Kandungan serat yang tinggi membantu melawaskan perut dan melegakan sembelit. Kandungan pectin & glycine di dalamnya bertindak sebagai antacid untuk melawan simptom seperti pedih ulu hati & ketidakhadaman.
  13. Stevia- Menurunkan tekanan darah dan mengurangkan paras gula dalam badan serta membantu sistem penghadaman makanan. Selain itu, stevia juga berupaya mengawal berat badan dan obesiti.
  14. Jintan Manis- Mengatasi masalah kembung perut akibat masalah angin berlebihan, gas dan asid. Merawat bengkak sendi, sakit badan dan sakit otot, mengawal tahap kolestrol, menambah kuantiti dan kualiti susu ibu, mengawal selera makan dan merawat gejala simptom menopaus.
  15. Lobak Merah- Membantu pesakit jantung, strok, diabetes dan hperkolesteolemia. Tinggi kandungan beta-karotene yang bertindak sebagai anti-kanser & memastikan kesihatan mata yang baik. Meningkatkan jumlah air liur dan membekalkan mineral penting, vitamin serta enzim yang membantu memudahkan proses penghadaman.
  16. Spinach- Mengandungi 13 flavonoid yang dapat memerangi sel kanser. Mengandungi keupayaan untuk melindungi lapisan perut & mengurangkan risiko gastrik ulser. Kandungan glycocyclerolipids di dalamnya dapat menguatkan sistem penghadaman. Bayam juga kaya dengan mineral, vitamin & phytonutrient.
  17. Yogurt- Mengandungi banyak bakteria baik yang berfungsi sebagai probiotik yang membantu dalam melancarkan proses pencernaan. Ia juga kaya dengan kalsium, vitamin B&D, magnesium & fosforus. Dapat menguatkan sistem imunisasi badan.
  18. Halia- mengekalkan peredaran darah normal, meningkatkan penyerapan nutrien dalam usus, mengurangkan ketidak selesaan dalam perut dan mencegah barah usu dan menguatkan imuniti badan.
  19. Tomato- Antioksidan semula jadi yang baik untuk kesihatan badan. Mengurangkan risiko kanser dan penyakit jantung. Mengurangkan masalah rabun dan membantu masalah pencernaan.
  20. Aloe vera- Membantu proses pencernaan, meneutralkan asid perut dan menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dalam usus. Mengurangkan risiko ulser perut & gastritis. Kandungan zink mengekalkan sistem imunisasi yang kuat.
  21. Black seeds - Mengawal paras gula & kolestrol dalam darah dan berfungsi sebafai anti-hipertensi
  22. Badam- Mengalkalikan sistem pencernaan, mengurangkan pembentukan asid dan menyeimbangkan Ph badan. Ia juga mempunyai komponen probiotik. Mengandungi riboflavin & L-carnitine untuk menyokong fungsi otak yang efektif. Ia juga sumber vitamin E & anti-oksidan yang menjaga kesihatan kulit & bertindak sebagai awet muda.
Testimoni Mak



Mak ada bagitahu Zizie yang sejak minum G-Storm 360, mak dah tak sakit gastrik macam dulu. Biasalah, kat rumah Mak jaga cucu dan kadang-kadang lambat sikit makan sebab melayankan kerenah cucu. Alhamdulillah, perut mak tak sakit macam dulu. Malahan, mak rasa bertenaga untuk melakukan kerja-kerja rumah sebab G-Storm 360 juga boleh menjadi energy booster.


TASTY, TESTED, TRUSTED

Alhamdulilllah, produk sedap ni mendapat sijil halal daripada JAKIM, kelulusan daripada KMM dan MESTI serta duji secara klinikal oleh Skim Akredetasi Makmal Malaysia (SAMM). Jangan ragu-ragu nak mencuba produk keluaran muslim bumiputra kita ni tau. 





"Hai semua. Mak tok saya dah amalkan G-Storm 360'. Korang bila lagi?" -Ilma-

Untuk mendapatkan produk G-Strom 360' ni, korang boleh rujuk maklumat di bawah:

Website: www.ellvita.com

Facebook: Ellvita Susu Kambing HQ
Hotline: 019-202 0911
E-mail: isihatresources@gmail.com

Kalau nak e-mail Zizie untuk pembelian pun, iolls okay je. Chewah. Sekian perkongsian daripada Zizie dan semoga korang juga akan medapat manfaatnya.

Till then, bye.

You Might Also Like

5 comments

  1. wow boleh try ni.. sy pun sejenis yang kalau silap makan sikit mulalah gastritis

    ReplyDelete
  2. dh try.. mmg bagus.. sedapppp giler! siapa ada gastrik patut cuba =D

    ReplyDelete
  3. Wah, perkongsian yang bagus, nanti akak nak rekemen pada ummie akak sebab dia pun ada gastrik jugak tue..

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.