AK Day #1 : The Impression

25.6.13
Assalamualaikum w.b.t :)

heyyo GG!
bagi pembaca setia IP, mesti tahu aku dah start short sem, Amalan Kejuruteraan (AK)

memang agak janggal sebab terpaksa bercampur dengan kelas lain..
kalau dah kenal tu, okay je kan..
padahal, kalau dah tengok senarai nama, boleh je nak bertanyakan kawan dari kelas lain untuk bertanya tentang perihal orang yang sama group dengan aku..
tapi, macam tak thrill la..
why not we just experience it by ourselves kan..
baru la best..

lagipun, penerimaan seseorang tak akan sama..
maybe..
A : B, si C tu okay tak?
B : aku tak berapa suka la si C tu.. kerek, cerewet, nak buat kerja pun tak selesa la..
A : yeke? isk! ni yang rasa tak best nak satu group dengan dia..
belum kenal, kita minta pendapat, dan judge sendiri..
bila dah kenal..

okay gak si C ni, tak ada la kerek mana.. biasalah, nak hasil kerja yang bagus, mestilah cerewet sikit..
tak terfikir ke, kita dah judge dia sesuka hati kita tanpa mengenalinya..

for the first the lab, half of kelas aku kena bergabung dengan half of kelas Process..
selama ni, tak pernah langsung bergabung kelas dengan bebudak process..
sudah la kena bahagi group kecil by ourselves, ke laut jugak la tadi..

dan akhirnya, terbentuk la group aku seramai tiga orang yang terdiri daripada aku, rakan sekelas aku dan seorang budak process..
memandangkan dia seorang je lelaki, so of course la kitorang perempuan melayu terakhir ni nak bergantung kepada dia..
but, setiap orang mempunyai kekurangan bilamana dia tak berapa nak faham pasal circuit and just copy what the other group did..
so, kitorang ni tunjuk heroin sikit, pergilah belajar pasal circuit dan cara-cara nak pasang..
Alhamdulillah berjaya even though masa assessment, ada soalan yang agak terkantoi untuk dijawab..
apa-apa pun, aku rasa bangga sebab dapat beri expalanation kat technician tu.. kihkihkihkih..

circuit yang kitorang belajar siang tadi ialah D.O.L starter, iaitu Direct On Line Starter..
nak tahu lebih lanjut, sila la google.. hehe..

maaf la sebab hari ni tak berkesempatan untuk blogwalking..
berehat melepaskan lelah sambil mengedit blog sahaja..
tadaaa.. comel tak blog itew.. ihiks!

komen banyak-banyak ye ;)


You Might Also Like

1 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.