Mumbling | The Last Feb

1.3.13
Salam Jumaat everybodeh!

pejam celik pejam celik dah bulan Mac..
cepat betul masa berlalu and it had been 2 weeks since I started new semester..

the subjects quite tough since dah tahun 2 sem 2..
more to creative thinking, how do we solve the problems, lab, designing, brain storming and blaa blaa..
jadual yang sangat-sangat busy sampai rasa nak baring tengah jalan raya akibat keletihan.. :'(



having foreign student, tak ada masalah sangat tapi having foreign lecturer bermasalah la sikit..
sometimes.. oh no! most of the time aku tak boleh nak tangkap sangat apa yang dorang ajar..
bukan sebab tak faham the subject tapi tak faham apa yang dia sebut sebab accent dia dalam English sangat-sangat la mengelirukan..
potato sounds like rotato.. aiyark!
so, bila ada student yang bising, aku rasa nak sumbat je botol air aku dalam mulut that aca-people kerana menganggu aku untuk concentrate to that lecturer..
oh, btw lecturer aku tu bukan la Mat Salleh Britain or what.. He's an Indonesian...

and this time our class ada foreign student from Indonesia too..
aku tak ada la nak berindon-indon dengan dorang sebab aku pun tak pandai nak cakap Indon sangat..
habis pandai pun "IYA?" hahahaha...
nasib baik aku ni ramah-tamah dan dorang pun tak berlagak mana..
jumpa kat bus stop pun duk Hai Hai dengan aku.. awww.. terasa aca-famous di situ.. muahaha..

however, it's very incovenient when my housemates merangkap my classmates semua pakat nak sakit-sakit..
dan aku pun turut merasa bahananya..
rasa menyesal pulak share air dengan si ain noti-noti uhh.. haishh..
conclusion aku kenapa dorang sakit-sakit : jadual kelas yang rasa macam makin padat+berjalan tengah-tengah panas+masuk kelas dengan air-cond yang sangat-sangat sejuk sampai menggigil aku dibuatnya..

just hope for this March and the upcoming month, everything will be just fine..
-semua kerja siap tak kira la apa bentuk cabaran..
-tak ada orang nak menyesakkan kepala aku..
itu jela yang aku mintak.. nothing more or less..

Every good thing that has happened in your life happened because something changed.

You Might Also Like

10 comments

  1. Bila musim2 mcmni kena byk minum air... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la.. perut pun dah naik kembung ni.. huhu..

      Delete
  2. selamat belajar zizie! bertabahlaa.. hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sis :) sedang tabah dalam kesakitan ni... :')

      Delete
  3. Hehe kelakarnye , memang indonesia ckp bi ea ? aduhai. potato sebut jadi rotato, fasih sgt lah tu english dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak adala.. dah subject tu dalam bi kan.. dorg mmg fasih cakap bi.. tp accent tu yang buat kitorang xfaham..

      Delete
  4. sabar yew wak..besa r tu...susah2 dulu..senang2 kemudian..hahaha! susah jgk kalo lect dari oversea ni hahaha! sabo ye wak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar la ni.. huhu.. kalo x, dah lama report kat dekan.. huhuhu..

      Delete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.