A Pair Of Eyes

18.3.13
tanpa sedar, aku menangis sambil berjalan pulang..
Ya Allah.. tak kisah la kalau nak tarik perasaan tu perlahan-lahan..
tapi, boleh tak kurangkan sikit rasa sakit tu? *boleh pulak mintak-mintak kan*


rasa stress sangat-sangat tapi kalau boleh aku tak nak tunjuk..
malu la dengan kawan-kawan.. takkan nak tunjuk aku tak okay..
so, i just laugh and laugh and laugh even tak ada benda kelakar sangat pun..

tapi, berlakon or acting strong macam mana pun, tiba-tiba ada kawan menegur, "kadang-kadang kita kuat dari segi luaran tapi dalaman sebenarnya nak menangis.."
siapa tak sentap tiba-tiba kita tengah gelak ketawa, ada orang bisikkan kata-kata macam tu..
seriously, kat muka aku ni ada nampak ke tulis yang aku tak okay?
nampak sangat ke aku tengah act?

i just can pray to Him..
but, kalau boleh aku tak nak mengadu nasib dekat kawan-kawan..
soal hati dan perasaan tak ada siapa ada penawarnya..
melainkan Dia dan yang buat aku rasa macam tu...
just hope time can heal it..

cakap pasal penawar, sakit tu datang lagi..
okay, aku admit.. bila aku rasa susah hati, mesti dia nak datang..
tak cukup rasa pain in chest ni ke haa?

SO

as long as i can act, as long as i don't cry in front of you gice, just please..
stop asking question yang akan buat aku rasa nak menangis satu baldi penuh..
bukan tak appreciate bila ada yang prihatin...
bukan tak terharu bila ada yang ambil kisah..
cuma luka tu tengah berdarah lagi dengan condition badan yang kejap okay, kejap tak okay,
aku just perlu orang melayan dan berlakon sama dengan aku yang AKU OKAY!

please! please! please! please!



You Might Also Like

5 comments

  1. sabar ye syg...semua yg jd ada hikmahnya...be strong dear! :) Just put trust on Allah.

    ReplyDelete
  2. But sometime perlu untuk kita luahkan pada kawan2 walaupun kita tau itu bukan penawarnya dear. Penawar paling mujarab ialah minta petunjuk pada pencipta kita. Insyallah terubat.;)

    ReplyDelete
  3. Kadangkala kegembiraan itu hadir.. Dan sepintas masa, ianya pergi.. Perkara binasa melibatkan lumrah hati berjenis tisu..sabar laaa..
    Sumpahan terlafaz tak mampu dipadam.. Apa adanya perasaan jika tidak mampu terluah.. so luah la apa yang rasa skrung. Mungkin itu boleh buat
    diri rasa tenang sedikit...

    ReplyDelete
  4. Sabar.. semua yang berlaku ada hikmahnya....

    ReplyDelete
  5. Sabar yer...Stay calm and try to let it go...It should be fine if you notice that everyone around you cares about u. So, don't be so sad.

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.