Pentingnya Comment Moderation Bagiku.

13.2.13
comment moderation.. apakah itu?
bagi kaki tegar komen, kalau korang komen pastu kuar ".... will be visible after.. approval.."..
benda alah tu la..

apa kepentingan dia bagi aku?

1. aku boleh menapis komen..
bila aku cek comments from readers, punya syiokk sebab ada yang membaca apa yang aku merapu..
tetapi yang jadi tak syoknya! bila ada spam dan komen tak ada kaitan dengan entri..
tak ada nya nak fikir panjang, aku terus delete..
by the way, kalau nak tinggalkan jejak, tinggalkan kat shoutbox bawah.. same goes bagi yang tag untuk contest (even aku dah gitau toksah jemput aku join contest)..

2. kesuntukan masa
bila dah busy, blog kena tinggal, terabai, mana sempat nak follow up comments yang banyak..
bila aku buat comment moderation, aku tahu berapa banyak comment yang aku belum baca dan kena reply (biasa kalau kejar masa aku tak reply dah)..
so, aku tak payah la nak kena cek satu persatu unread comments..

itu jela kepentingannya bagi aku..
kalau nak buat comment moderation, aku sediakan tutorial pendek...

Dashbord > Settings > Posts and comments > Comment Moderation > Always > Save Settings


nota zizie : boleh jugak kalau nak guna tutorial ni untuk buang word verification yang menyemak!

You Might Also Like

8 comments

  1. Betul3... Lau xde approval..coment kita x bertapis n xleh nk follow sape yg komen kita...

    ReplyDelete
  2. lebih telus dan tulus la ye..hihihihi.. :)

    ReplyDelete
  3. tu la..boleh tapis komen2 yang mengarut..

    jemput join segmen..
    http://www.jeritpekik.my/2013/02/segmenblog-pilihan-februari.html

    ReplyDelete
  4. me will always using comment moderation. ha gitu :D

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.