Naruto Daripada Dulu Sampai Sekarang.

15.2.13
siapa tak tahu kartun naruto, i don't know what to say la..
kalau kata tak pernah tengok, aku percaya sebab ada classmate aku tak pernah tengok kot!! chinese boy lak tu... abaikan.. tu hak dia!

dulu aku punya gila suka la tengok kartun naruto, baca komik naruto..
wallpaper kartun naruto, sticker kartun naruto penuh kat pensil box, alat tulis pun berasaskan kartun naruto..
dan kebanyakannya watak sasuke..
kalau aku jalan kat mall or mana-mana dinding yang ada letak poster sasuke, mesti aku singgung kawan aku ngan siku, sambil berkata, "weh, pakwe aku.. pakwe aku.." sambil buat muka gatal...
itu masa aku kecik-kecik..

bila masa terus berlalu, usia makin meningkat dan badan makin membesar, aku cukup bosan sebab ceritanya tak pernah-pernah nak habis..
kenapa dan kenapa?
kalau ceritanya satu jam tanpa iklan, mungkin aku akan setia sampai sekarang tetapi harapan tinggal harapan..
iklan melebih-lebih daripada cerita!!

aku tak macam abang ngah..
walaupun dia selalu sakit hati dengan iklan, tapi dia tetap setia sama itu kartun..
paling best, dia bawak kereta sambil tengok cerita naruto..
nokharom.. dah la bawak kereta laju, lepas tu duk melayan cerita tu.. kecut wooo..
tapi, alhamdulillah dia dah insaf dan hanya melayani tv sekarang..

tadi pun aku sempat bertanya-tanya dekat dia sebab aku dah lama tinggalkan kartun tu..
"apsal dorang takut dengan gara? bukan gara dah baik ke?"
"cikgu kekaishi ni tak tua-tua ke? dari izza kecik lagi duk muda macam tu"
"mana geng-geng gara yang lain?"
menyirap je abang aku sorang tu sebab dia memang tak suka orang kacau dia tengok cerita..
kahkahkah.. memang aku sengaja..

kalau nak sambung lagi cerita naruto tu sampai aku ada anak (perghh punya angan-angan), buat la watak aku satu..
aku nak watak jadi girlfriend sasuke!! wkwkwkwkwk..


nota zizie : nak google gambar naruto punya lembap internet!!

You Might Also Like

12 comments

  1. download je anime,xdak iklan.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah berapa ratus episod dah.. entah-entah dah beribu.. tak sanggup la nak download.. huhu..

      Delete
  2. Hahaa...! btol jugak. baru terfikir cikgu Kakaishi tu tak pernah tua. Huhu. Apapun, tetap setia dengan naruto. Farahin tak tengok setakat nak usha sasuke yang cool ataupun naruto yang kyute. Tengok sambil ambil the moral. Plus, watak naruto taught me a lot. hehe panjang pulak komen XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita sama r.. tapi, xtgk naruto tu.. tgk cikgu kakaishi dengan sasuke je.. hahaha.. yup.. you right.. cerita komik2 jepun ni memang penuh dengan moral values..

      Delete
  3. suami dan adik ipar akak minat la zie dgn naruto..adik ipar akak bila ada cerita naruto,sanggup tahan nak buang air besar..masyaAllah..komiknya lagi,,download lagi..zaman sekolah,dah keje,ni dah nak kawin..adik ipar akak cakap nanti ada anak ,tgok dgn anak sekali..semangat tu..naik juling biji mata akak ni ha.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuyohhh.. cita2 dia punya la macam tu.. hahaha.. jgn anak dia terbang sana sini sudah.. hahaha...

      Delete
  4. saya pernah kenal sekumpulan budak lelaki jepun yang datang exchange program kat malaysia, pandai cakap melayu. actually budak budak jepun tu kawan kepada kawan saya yang kerap ikut exchange program around the world. tak sangka bila sembang bab anime/kartun/game/toys dari jepun banyak yang dia tak tahu. dia bukan datang dari kampung, tapi dari tokyo. tahu kenapa? rupanya tak semua product yang dah jadi mainstream culture kat malaysia juga diminati orang jepun. sebab produk produk hiburan(anime/toys/music/ etc di jepun terlalu banyak. sampai tak terlayan. dan dorang ada genre dorang tersendiri. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo... mcm tu ek.. baru tahu.. mmmm... kartun jepun ni banyak.. tapi malaysian ni suka ikut orang... bila dah ramai suka naruto, naruto jela yang dorang tengok..

      Delete
  5. hahaha bekas peminat naruto rupenye...hah! ni dia! peminat kipas susah mati naruto..skngni ni wak gara jadi kazekage da...semua negara ninja bergabung lawan uchiha madara, kra moyang sasuke a.k.a BF wak hahaha! naruto sekarangni antara yang terkuat d negara dia, dan 4 hokage dulu yang da mati semua orochimaru da hidupkan balik termasuk bapa naruto...eh? kalau nak cerita panjang lagi ni..wak search jew kat mangastream manala tau minat datang semua hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi... bukan kemain ye krole.. hahaha... krole jela cerita... lambat kalau nak search2 ni.. hahaha..

      Delete
  6. hee,samalah kak :) me,my mom and my little brother minat sangat dgn naruto. dah penuh rumah dgn disk2 naruto.
    haha. best cerita naruto ni. banyak pengajaran :)

    ReplyDelete
  7. sekarang download je dengan baca online komik tggu kat tv lambat bak kate org belanda ketingalan zaman gituuu haha

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.