DHA

4.2.13
"boleh saya tumpang meja ni? meja lain dah penuh.."

ku pandang sekeliling, semua meja kat library ni penuh sesak dengan students yang senasib dengan aku untuk tempuhi final exam..
biasalah, kalau dah study week, baru library ni nak full..
ku tatap kembali gadis yang penuh dengan buku-buku rujukan di tangannya.
takkan nak halau. kesian pulak. alahai, aku dah la gugup dengan perempuan.
it's okay, kau tabahkan diri je.

"err.. sure..", sambil aku menyusun buku-buku yang memakan ruang meja.
"thank you", cantiknya bila dia senyum, terserlah lesung pipit di pipi kanannya.

"haih..", aku mengangkat kepala apabila mendengar keluhan daripadanya.
"sorry if I disturbing you, hee ", shoot! budak ni jangan la senyum lebih-lebih.
"it's okay", senyum balik jela.

sesekali aku menjeling gadis manis di depan aku. serius betul mukanya bila dah concentrate dengan nota-nota di hadapannya.
kadang-kadang sampai berkerut-kerut dahi tu. mencerna isi nota agaknya.

bunyi datang dari hadapan sekali lagi menarik perhatianku.

"dah nak maghrib dah, awak tak nak balik lagi ke?"
bila aku pandang jam tangan aku, dah dekat enam jam aku menelaah kat sini.
"later", tampak riak keletihan di wajah gadis itu tapi senyumannya tak lengkang bila berbicara dengan aku.
"okay, good luck and thank you", lalu gadis itu berlalu pergi dari ku.

bersahut-sahutan azan maghrib berkumandang.
just in time, mind map semua dah siap, tinggal nak buat revision dan exercise jela.
dalam kepala dah berkira-kira, pergi masjid tunaikan solat maghrib, dinner, mandi, lepak-lepak lepaskan lelah dalam kepala otak..
tengah sibuk berkemas, tiba-tiba mataku tertancap pada penanda buku yang tertindih dengan buku .

"The happiest people don't necessarily have the best of everything. They just make the best of everything they have.-D-"
D.


You Might Also Like

11 comments

  1. bagus..perkembangan positif ni adik akak..teruskan bekarya ye..ilmu dan akal kurniaan Allah kalau betul kita gunakan maka baiklah impaknya.. :)

    ReplyDelete
  2. owh hihihi...tu r..tetiba lak krole kompius waktu bce td...sal ceta ni cam sal lelaki...??but wak...??? hiihihi...nice work wak...sonok bce~romantik gitu~

    ReplyDelete
  3. akk suka romantik.... cpt tau wat next entry :D

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.