Suara

11.8.12
dalam aku berbicara, ada yang suka, ada mengeji..
kadang-kadang, ianya membuatku keliru..
apa yang mereka inginkan?
adakah ini satu diskriminasi terhadapku?

sememangnya dunia ini pentas lakonanku..
tetapi, kenapa ada yang menentukan perwatakanku?
kenapa ingin jadikan aku seorang hipokrit tatkala aku ingin menjadi diri sendiri?

di mata kasar, suara ini milikku..
tetapi, hakikatnya suara ini milik mereka..
tiada apa yang tinggal untuk diriku kecuali jasad bagaikan boneka..


aku letih..
letih untuk berbicara sedangkan apa yang meniti di bibir berbeda dengan apa yang tersulam di dalam hati..
bila diri ini ralat, aku meminta Tuhan Yang Esa menarik balik nikmat suara ini daripadaku..
apa gunanya jika aku tidak dapat menyatakan hasrat di hati?
apa gunanya aku menyatakan dialog ciptaan mereka..

bilaku beransur pergi dari mereka, aku dilihat sebagai individu yang tidak mengenang budi..
sedangkan mereka tidak tahu yang perasaanku didera tatkala bersama mereka..

ku impikan kebebasan diri..
bukan satu penjajahan walau sebesar zarah..

You Might Also Like

6 comments

  1. tenangkanlah hatimu, supaya kamu mudah untuk melakukan keputusan...

    p/s:berjangkit bahase baku... hahak..

    "keep smiling"
    ^_^

    -Wan Niahix-

    ReplyDelete
  2. jangan dektai orang yang sebegitu, melainkan mereka mengajak ke arah kebaikan dan cube mentarbiah kamu. Wallahua'lam :). 3 new entry updated

    ReplyDelete
  3. waa... nice! i mean, luahan rasa nie..
    *
    *
    *
    aku juga merasakan sengsara
    merasakan diri ini tidak lagi berharga
    sering kali di pandang rendah oleh
    mereka-mereka yang angkuh
    merasakan diri memiliki segala

    lantas..... errr

    aiseh! cam akan jadik panjang jek.. k stop! tata~~

    ReplyDelete
  4. penyakit manusia adalah hati...rambut sama hitam tapi hati kita lain2...biarlah apa mereka kata siapa kita...yang penting bersihkan hati kita...(^_^) singgah cnie..

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.