Life #33 : Hujung

29.8.11
Assalamulaikum..

pejam celik pejam celik, kita dah sampai di penghujung Ramadhan tahun nie.. rasa sayang lak nak tinggalkan Ramadhan AL-Mubarak yang penuh mulia nie.. yela.. kita nie bukan nye peramal masa depan ke, ada time machine ke apa.. so, kita tak tahu ada lagi ke entah Ramadhan untuk kita di tahun hadapan.. harap2, masih ada lagi Ramadhan bukan sahaja untuk Zie tapi untuk saudara2 muslimin dan muslimat sekalian..

cakap pasal Ramadhan, confirm la kene cakap pasal Syawal jugak.. hihi.. confirm di hujung Ramadhan nie kawan2 semua sibuk wat persiapan raya kan?? kuih raya , kuih tunjuk, baju raya, selipar raya, tudung raya, songkok raya, and berbagai raya mesti dah penuh kat rumah tue kan?? tapi, di dalam kesibukan tue, ingat2la saudara2 kita yang dalam kesusahan.. so, salah satu caranya, bayar la zakat bagi yang berkemampuan.. cepat2!!!! hihi.. mcm mana la saudara kita yang terpaksa berperang ngan anasir2 jahat tue... dahlah di Ramadhan pertama dah diserang begitu rupa.. marilah kita sama2 doakan mereka dapat beraya dalam keadaan aman dan damai seperti kita...

Raya, raya jugak.. tapi, kawan2 jangan lupa yang kita sambut Merdeka pada 2 Syawal nanti.. so, letak jela bendera depan rumah tue.. at least, nampak la semangat patriotik tue.. sia2 aje belajar sejarah kalo xde semangat patriotik.. jadi seiringkanlah lagu raya ngan lagu patriotik ye.. hihi..

So, Zie nak mintak maaf kepada semua umat Islam di serata dunia kalau Zie ada tersalah cakap,tersilap bicara or terasa dengan Zie ke apa.. and tak lupa juga nak jemput datang kat rumah.. itu pun, kalau korang beraya kat Terengganu la.. hihi..

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE-54!!!

Wassalam~

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.