Tip #1 : Baby! Baby! Baby!

26.5.11
Assalamualaikum...

Well.. tajuk entry di atas tak ada kena mengena langsung dengan Justin Bieber or mat bibir yang selalu diperkatakan oleh Mr.K.. =D ok.. now I want to talk about the REAL BABY.. no the hot chicks or ayam2 di reben reban..

Jung Yoogeun yg comel.. from Hello Baby SHINee..
Aku memang pantang kalo nampak baby.. rasa nak cubit pun ada.. geram3.. Well.. This week ada kawan abang ipar aku mintak akak aku jagakan anak dia coz penjaga before tue cuai jaga anak dia.. kesian dy.. habis berparut peha dy.. Dan secara langsungnya,aku akan turut terlibat dalam aktiviti tersebut.. no3.. bukan kecuaian tersebut.. tapi dalah hal ehwal penjagaan.. waaahhh.. bunyi mcm nk jd PK HEM.. hehe..

Selalunya aku akan bergilir2 dengan akak aku untuk jaga ALIA-nama diberi.. tapi hari nie,aku jaga Alia sepenuhnya.. nasib baik la. si kecil comel+cantik nie baik.. coz akak aku tak berapa sihat hari nie..

bile dia baru sampai,mata dia bulat je tengok aku... *siapa la yang comel jaga aku nie.. so sweet*
tapi yang menyusahkan aku adalah anak sedara aku sendiri.. huh.. susah tol la budak ben 10 nie sorang.. dengki aja keje dy.. mana tak nyew.. dah aku kena bagi 100% focus kat Alia tue.. kan nanti apa2 jadi kat dia kan, kitaorang lak yang susah... huhu..

masa nak mandikan dia aku agak kekok.. coz dh tiga tahun tak mandikan baby besar tue.. kalo anak sedara aku tue len citer la.. dia dh besar.. dah boleh mandi sendiri.. just kene sabunkan aja.. tapi,nasib baik pass...hehe.. bleh jadi mak orang nie.. hehe.. *Sape nak masuk meminang,sila isi borang (muka gatal) dushh!!!* 

 si Alia nie satu habit dia suka hisap puting.. first day Abi dy hantar,terlupa bawak puting.. jenuh gila la kitaorang nak pujuk.. aku jugak la jadi mangsa kena dukung dia.. akak aku pulak mna nak larat coz dia pun tgh mengandung.. nasib baik la dia x berat semangat mcm Aqif dulu2.. huh.. jenuh nak angkut dia.. xnak duduk lak tue.. yang aku angin.. tengah aku dukung Alia tue,dy gayut kat kat kaki aku.. nasib baik la aku nie Wonder Woman yang bajet =P kalo x,susah aku nanti...

Aku kalo ngan baby nie aku pantang 3 perkara..

  1. pipi baby tersebut akan digomol sepuas hati aku - padan muka baby tue.. hahaha..
  2. aku suka bau kepala baby - habit yang xbley dibuang dari dulu..
  3. aku suka dukung baby - coz x syok kalo tengok sja..
so,kalo korang nak jaga baby,korang kene ada beberpa perkara..
  1. ada basic cara2 menjaga budak
  2. sifat lemah lembut
  3. kesabaran yang mmaannnzzaaappp!! =P
  4. kreatif dalam menghiburkan hati baby
  5. tahu cara2 nak dukung baby
kalo korang xde mende2 kat atas,duk jela sebelah baby.. kan x pasal2 baby tue anti korang.. hehehe..
ok la.. aku dh malas nak melalut nie.. maww tidurrrrrr... hehehe..

Wassalam.. zzzzzzzz...

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.